منع تبلیغات 15گروه کالایی در تلویزیون یعنی تعطیلی کارخانه‌ها


مدیرکل دفتر تبلیغات وزارت  فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد:
منع تبلیغات 15گروه کالایی در تلویزیون یعنی تعطیلی کارخانه‌ها

      مدیرکل دفتر تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: "جلوگیری از تبلیغات تلویزیونی و رسانه‌ای برخی کالاهای اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، به تعطیلی دفعی و نه تدریجی واحدهای تولیدی مربوطه می انجامد. "
    براساس مصوبه وزارت بهداشت از تبلیغ 15 گروه از کالاها همچون گروه اسنکها، ناگتها و محصولاتی همچون سوسیس، چیپس و... در تلویزیون و رسانه ها جلوگیری می شود، در حالی که اجرایی شدن این مصوبه به منزله تعطیلی دفعی و نه تدریجی کارخانه های مربوطه خواهد بود.
   علیرضا کریمی مدیر کل دفتر  تبلیغات و اطلاع رسانی با بیان این مطلب و با تأکید بر اینکه این کار، با اشتغالزایی و به کارگیری نیروهای بالقوه منافات دارد، افزود:" حتی با تعطیلی کارخانه های مذکور، نگرانی هایی برای ازدیاد بیکاری وجود دارد. همچنین این کار، هرز سرمایه های مالی را در پی دارد و سبب خواهد شد که سرمایه گذاران بعدی یا سرمایه گذاران فعلی، نسبت به ادامه کار خود در این حوزه دچار تشویش و نگرانی شوند. "
کریمی افزود:" لازم است برای تصمیم گیری در مورد این موضوع کارگروهی برای رفع مشکلات بهداشتی کارخانه ها تشکیل شود و با همکاری وزارت صنایع و بانکهای عامل برای سرمایه گذاری مناسب به منظور رفع مشکلات بهداشتی و تولیدی این واحدهای تولیدی اقدام شود، نه اینکه بحث جلوگیری از تبلیغات آنها مطرح شود."
    کریمی اضافه کرد:"به جاست تا وزارت صنایع در این مقوله و برای دفاع منطقی از صنایع داخلی، پا پیش بگذارد. زیرا این وزارتخانه متولی اصلی صنعت است. در مرحله بعد نیز وزارت کار و امور اجتماعی به عنوان متولی اشتغال در کشور باید در این خصوص اقدام جدی صورت دهد. "
وی افزود:" نظر به رسیدگی های متوالی برای ایجاد یک کارخانه و شرکت و ثبت و ضبط قانونی آن، لازم است تا قبل از به بهره برداری رسیدن واحدهای تولیدی، شرایط اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و بهداشتی آنها بررسی و با رعایت شرایط و ضوابط لازم، اجازه فعالیت، سرمایه گذاری و اشتغالزایی به آنها داده شود. "
       کریمی اضافه کرد: "در این ارتباط لازم است تا کارگروهی مشخص برای رسیدگی به مجوزهای این شرکتها و کارخانه ها تشکیل شود تا پس از آغاز فعالیت واحدهای تولیدی، با جلوگیری از تبلیغات آنها موجبات تعطیلی دفعی و تدریجی آنها فراهم نشود."
وی همچنین نسبت به دعوت نشدن مسئولان دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمان تصویب مصوبه مذکور توسط وزارت بهداشت انتقاد کرد.

 


دوشنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۰