ممنوعیت تبلیغ کالاهای تهدیدکننده سلامت ابلاغ شد.

 وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نامه‌ای خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس سازمان صدا و سیما، تبلیغ خدمات وکالاهای تهدیدکننده سلامت را ممنوع اعلام کرد.
در نامه مرضیه وحید دستجردی آمده است تبلیغ خدمات و کالاهای تهدیدکننده سلامت که مصادیق آن سالانه توسط ارگروهی با مسئولیت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تعیین و اعلام می شود، از سوی تمامی رسانه‌ها ممنوع است.
  در ادامه نامه می‌خوانیم طبق ماده ۳۷ قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه برای مقابله با بیماری‌ها و عوامل خطرساز سلامتی باید فهرست اقدامات و کالاهای آسیب‌رسان به سلامت و داروهای با احتمال سوء مصـــــــرف توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و درصد عوارض برای این کالاها درابتدای هر سال توسط کارگروهی با مسئولیت این وزارتخانه و با عضویت وزارتخانه‌های امور اقتصــــــــادی و دارایی، صنعت و تجارت، رفاه و تأمین اجتماعی و معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور تعیین و ابلاغ شود.
 وزیر بهداشـــــــت در این نامه تأکید می‌کند در این راستا جلـــــساتی با حضور نماینـدگان وزارتخانه‌های عضو کارگروه تشکیل و ممنوعیت تبلیغ از سوی تمامی رسانه‌ها برای کالاها و خدمات تهدیدکننده سلامت تصویب شده است که باید نسبت به اجرای این مصوبه اقدامات مقتضی صورت پذیرد.
 گفتنی است چندی پیش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکـــــی، فهرست کالاها و اقدامات آسیب‌رسان به سلامـــت را اعلام کرده بود.ا


يكشنبه ۰۹ مرداد ۱۳۹۰