مشاغل خرد با افزایش هزینه تبلیغات در کشور تعطیل می شود

در حالی که 10 روز از افزایش ناگهانی اجاره بهای تابلوهای تبلیغاتی می گذرد، سازمان زیباسازی شهر تهران هنوزهیچ پاسخی در واکنش به بحران ایجاد شده نداده و وزارت  فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز هرچند از این موضوع نگران است اما برخورد با آن را خارج از حوزه اختیارات خود می داند.
علیرضا کریمی مدیر کل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این رابطه گفت: "چون سخت افزارهای تبلیغاتی در اختیار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیست و شورای شهر تهران باید ناظر براین موضوع باشد ،پیگیری و برخورد با این موضوع در حوزه کاری ما نیست ."
وی با تاکید بر این که شهر داری تهران و سازمان زیباسازی با افزایش اجاره بهای تابلوهای تبلیغاتی یک راه درآمدزایی برای خود به وجود آورده اند، تصریح کرد:" متولیان این سازمان بازخوردهای منفی و آسیبهایی که به تولید کنندگان و جامعه مصرف کنندگان وارد می شود را در نظر نداشته و فقط منافع خود را در نظر دارند. این موضوع باعث می شود که تولید کنندگان کمتر با جامعه هدف خود در تماس بوده و ایجاد فاصله میان تولید کنندگان و مصرف کنندگان ،اطلاع رســـانی را ضعیـــف تر و آسیب های جدی در حوزه کسب و کار را به دنبال خواهد داشت. "
کریمی افزود:"متاسفانه هزینه تبلیغات در کشورما روز به روز در حال افزایش است و در این شرایط ،تولید کنندگان مجبور به حضور در شبکه های خارجی می شوند یا در برخی از مواقع به دلیل اطلاع رسانی نا درست ، محصولات و تولیدات داخلی مورد توجه مصرف کنندگان قرار نمی گیرند و تولید کنندگان متوجه ضرر و زیانهای فراوانی می شوند، با توجه به مسائل ذکر شده، این موضوع ممکن است منجر به تعطیلی مشاغل خرد و کوچک و حتی بنگاههای تولیدی بزرگ هم بشود که در این موقعیت، محصولات خارجی با اطلاع رسانی و تبلیغات گسترده می توانند بازار کشور را در اختیار گرفته و در آن یکه تازی کنند. "
وی در پایان تاکید کرد:" این بحران ها ضرر و زیان فراوانی داشته و ابعاد مختلف آن متوجه کل جامعه است زیرا در برخی از مواقع ممکن است آسیب های اجتماعی ،قضایی و حقوقی هم در پی داشته باشد."


يكشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۰