شبکه های رسانه ملی، رسانه های مکتوب، آگهی نامه ها وتبلیغات محیطی دارای مجوز، مجاری رسمی و قابل اعتماد تبلیغات در کشور هستند
مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی عنوان کرد: شبکه های رسانه ملی، رسانه های مکتوب، آگهی نامه ها وتبلیغات محیطی دارای مجوز، مجاری رسمی و قابل اعتماد تبلیغات در کشور هستند
شبکه های رسانه ملی، مطبوعات، آگهی نامه ها و تبلیغات محیطی که از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دارای مجوز هستند، تنها مجاری قانونی تبلیغات بوده و هر تبلیغی خارج از این چارچوب، فاقد وجاهت قانونی است.
علیرضا کریمی مدیر کل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با اشاره به تاثیرات مخرب تبلیغات از مجاری غیر قانونی گفت: "شکایت های بسیاری از جانب مردم به مراکز مختلف از جمله وزارت بهداشت، ناجا، اتحادیه تولیدکنندگان محصولات خانگی و.. رسیده است که حاکی از نارضایتی مصرف کنندگان محصولات و کالاهایی است که از طریق شبکه های ماهواره ای و سایت های اینترنتی تبلیغ شده و در اختیار مخاطبان قرار گرفته است. در اغلب موارد مصرف این کالاها و محصولات با عوارض جسمی و روحی همراه بوده و در برخی موارد ضرر ناشی از مصرف این محصولات جبران ناپذیر است و بدین ترتیب سلامتی و جان افراد دستمایه سودهای کلان تولیدکنندگان سودجوی این محصولات قرار می گیرد."
وی با تاکید بر اینکه کالاهای تبلیغ شده از طریق شبکه های ماهواره ای، سایت های اینترنتی و سایر مجاری تبلیغاتی بدون مجوز، دارای ضمانت نیستند، گفت:" کالاهای تبلیغی در این شبکه ها فاقد ضمانت بوده و اغلب محصولات دارویی، آرایشی و بهداشتی آنها خطرات و لطمات جبران ناپذیری برای افراد مصرف کننده بوجود آورده است."
علیرضا کریمی، خواستار هشیاری و توجه بیشتر مردم نسبت به تبلیغات ماهواره ای شد و گفت: "بسیاری از محصولات دارویی، آرایشی و بهداشتی در داخل کشور و در کارگاه های زیرزمینی تهیه می شوند و به علت اینکه نمی توانند مجوزهای لازم را از وزارت بهداشت یا سازمان استاندارد و سایر نهادهای ذیربط دریافت و در کشور تبلیغ کنند، برای تبلیغ متوســـل به شبکه های ماهواره ای می شوند و این کار به این معناست که دارا ی وجاهت قانونی و ضمانت های لازم نیستند و انجام تبلیغات آنها برخلاف قوانین جاری کشور است."