تبلیغات بی رویه سفرهای خارجی و بی رونقی بازار داخل

         تبلــــــیغات بی رویه شرکت های مسافرتی برای برگزاری تورهای خارجی عامل جذب مخاطبان و خروج گردشگران ایرانی از کشور است و تبلیغات شرکت های گردشگری برای سفرهای داخلی بسیار محدود است.   

    سید رضا اکرمی - عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود:" هم اکنون بحث گردشگری و توریسم در دنیا به صنعتی درآمدزا تبدیل شده به گونه ای که هماننـــد یک فن و حرفــــه با آن نگریسته می شود. دست اندرکاران حوزه گردشگری برای آنکه در زمینه گردشگری و جذب توریست داخلی و خارجی توفیق داشته باشند باید به تمامی این امور واقف بوده و آگاهی کاملی از اطلاعات روز دنیا کسب کنند.
      وی یادآورشد:" متاسفانه برخی مشکلات و ناهماهنگی ها صنعت گردشگری را با مسایلی روبه رو کرده، به گونه ای که با داشتن ذخایر بسیار غنی، هیچ استفاده و عملکرد مثبتی از آنان نمی شود، نبـــود ثبات مدیریتی در سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری از عوامل پایدار نبودن برخی برنامه هاست".
      به عقیده اکرمی، دولتی بودن مراکز و ارگان های مربوط به حوزه گردشگری از عواملی است که مانع رشد و شکوفایی صنعت گردشگری در کشــــور می شود و این عوامل سبـــب می شـــود تا اگر افـــرادی نیز از بخش خصوصی تمایلی به سرمایه گذاری در زمینه گردشگری داشته باشند در پیــچ و خم های اداری گیــر کرده و از خیر این کار بگذرند.
        عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، معرفی نشدن جامع و کامل جاذبه های گردشگری کشور را دلیل دیگر افت صنعت توریسم عنوان کرد و ادامه داد:"کمبود وسایل نقـــلیه عمومی هـمچون هواپیما، قطار و اتوبــوس از دیگر معضلات این صنعت به شمار می رود. مشکل تهیه بلیت های مسافرتی، تاخیر در پروازهـــای داخلی و خارجی و نبود نظم مناسب در ارایه اقدامات پشتیبانی از گردشگران از دیگر عوامل افت این صنعت محسوب می شود.
      وی گفت که بایستی با افزایش سرمایه گذاری برای ایجاد مراکز اقامتی و رفاهی و جذب ظرفیت ها و سرمایه های بخش خصوصی برای ساخت هتل و آموزش علمی افراد برای هتلداری گام های موثری در زمینه کاهش نرخ اقامتی گردشگران برداشته شود.


سه شنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۰