تبلیغ کنندگان کالا و محصولات در شبکه های ماهواره‌ای منتظر برخورد قضایی باشند

دادستان تهران اعلام کرد: تبلیغ کنندگان کالا و محصولات در شبکه های ماهواره‌ای منتظر برخورد قضایی باشند در نشست خبری دادستان عمومی و انقلاب تهران، که عصر دوشنبه 21 شهریور ماه در دادسرای مرکز برگزار شد، دادستان تهران بر برخورد قضایی با تبلیغ کنندگان ماهواره‌ای تأکید کرد.

       عباس جعفری دولت‌آبادی در این نشست، از ممنوعیت انتشار آگهی‌های تبلیغاتی کالاهای ایرانی و خارجی توسط شرکت‌های داخلی در رسانه‌های ماهواره‌ای فارسی‌زبان خبر داد و گفت: کسانی که از طریق تلفن یا فرستادن تصویر در این شبکه‌ها تبلیغ کنند از طریق پلیس و قوه قضاییه با آنان برخورد خواهد شد.وی افزود:" کارشناسان ما بارها و بارها این تبلیغات را رصد می‌کنند و حتما میزان تذکرات ما بیش از میزان اعلام جرم‌هاست."

      در این جلسه، از اقدامات جعفری دولت‌آبادی به عنوان سرپرست دادسرای فرهنگ و رسانه در رابطه با انتشار مجلاتی که روی جلد آن‌ها عکس زنان وجود دارد، سوال شد که وی پاسخ داد: "دادستانی تمام رسانه‌ها را در حد امکان خودش بررسی می‌کند. در همین شش ماه گذشته علیه تعداد زیادی از رسانه‌ها اعلام جرم کردیم و به بعضی‌ها تذکر دادیم. در هفته گذشته هم یکی از مطبوعات در دادگاه محکوم شد و چون حکم قطعی نشده اسم آن را نمی‌برم ولی ما مرتبا رصد می‌کنیم و حتما تذکرات ما بیشتر از اعلام جرم‌هاست."

     وی در پایان خطاب به رسانه ها گفت:" من یک بار دیگر از رسانه‌ها می‌خواهم که فصل مربوط به جرایم و رسالت مطبوعات را به دقت بخوانند، در این مسیر حرکت کنند و مطمئن باشند که دادستانی وظیفه دارد اگر جرمی در حوزه مطبوعات رخ داد نظارت کند و این کار به دقت انجام می‌شود. در برخی موارد برای جلوگیری از تیره نشان دادن فضای جامعه، ما برخی مسائل را عنوان نمی‌کنیم ، وگرنه وظیفه دادستانی اعلام جرم است."

تهیه و تنظیم خبر: معصومه رحیمی


چهارشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۰