بسترهای لازم برای امنیت شغلی خبرنگاران باید فراهم شود

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور:
بسترهای لازم برای امنیت شغلی خبرنگاران باید فراهم شود 
     معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهوری گفت: "بسترهای لازم برای امنیت شغلی و امنیت های مختلف برای خبرنگاران باید فراهم شود و این وظیفه ماست. "  
      به گزارش کمیته اطلاع رسانی هجدهمین نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری ها، "لطف الله فروزنده" در اختتامیه هجدهمین نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری ها که در سالن شبستان مصلای بزرگ امام خمینی (ره) برگزار شد افزود: "در گذشته رسانه ها را به عنوان رکن چهارم دمکراسی می دانستند اما امروز نقش رسانه ها در جوامع مختلف بی نظیر است. "
      معاون رییس جمهوری ادامه داد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران امروز بر پایه آزادی، عدالت، انسانیت و حکرت به سوی تعالی بشر بنا گذاشته شده است و مجموعه ای که می تواند این تعالی را توسعه دهد، رسانه ها هستند.
     فروزنده گفت: "اگر بیداری اسلامی در کشورهای منطقه بویژه شمال آفریقا و کشورهای عربی خاورمیانه روز به روز سرعت می گیرد و در اروپا و آمریکا فریاد عدالت   خواهی سرداده می شود، بدون شک مطبوعات و رسانه ها نقش اساسی در پدید آمدن این مساله در جهان دارند. "
معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهوری با یادآوری اینکه امروزه رسانه های بزرگ جهان در اختیار استکبار جهانی هستند افزود: رسانه در ایران یعنی آزادی، عدالت، مردانگی و جوانمردی و کسانی که با قلم خود سعی دارند جامعه را رونق دهند.
     فروزنده با تاکید بر اینکه باید الزامات این حرکت عظیم فراهم شود گفت:" یکی از راهکاری های ایجاد این الزامات وجود اخلاق حرفه ای در رسانه هاست و این منشور اخلاقی که توسط روزنامه نگاران و کارشناسان حوزه ارتباطات تهیه شده است باید نهادینه شده و به عنوان اخلاق حرفه ای مطرح شود. "
      معاون رییس جمهور یادآور شدک جامعه ما یک جامعه جوان است و نسبت به رسانه گرایش بالایی وجود دارد و استعدادهای فراوانی در این حوزه وجود دارند که باید کشف و پرورش شوند.
      فروزنده بر وجود نقد منصفانه در مطبوعات و رسانه ها تاکید کرد و یادآور شد: "رسانه های ما باید به سمتی بروند که نقد دلسوزانه بستر اصلی فعالیت هایشان قرار گیرد. "
       وی ادامه داد: منظور از نقد منصفانه این است که نقاط قوت و ضعف با یکدیگر سنجیده شوند تا موجب نشاط و حرکت در جامعه شود.
معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهوری همچنین بر گسترش کیفی و کمی مطبوعات در جامعه اشاره و تصریح کرد: کیفیت و کمیت دو پدیده در کنار هم هستند و از منظر مدیریت، کارایی بر کمیت و اثربخشی بر کیفیت دلالت دارد.
     فروزنده در ادامه به تربیت خبرنگاران متعهد و ایجاد امنیت شغلی برای این قشر اشاره کرد و گفت: "خبرنگار یک موجود شجاع، آزاد اندیش و آزادی خواه است و باید بسترهای لازم برای امنیت شغلی خبرنگاران فراهم شود. "
       وی تاکید کرد: به طور قطع نقش مطبوعات و حتی نقش نقدهای تند و تیز رسانه ها برای ما سازنده است.
هجدهمین نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری، ساعت 20 امشب - سه شنبه - بکار خود در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) پایان داد.



چهارشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۰