وداع مطبوعات با نمایشگاه هجدهم

      هجدهمین نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری ها پس از هشت روز فعالیت ساعت 21 سه شنبه شب،  به کار خود در مصلای امام خمینی (ره)تهران پایان داد. به گفته کارشناسان بازدید حدود یک میلیون نفر از این نمایشگاه، برگ زرینی در تاریخ برگزاری این رویداد فرهنگی بوده است.
      دفتر هجدهمین نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری ها در روز سوم آبان ماه امسال در مصلای تهران با حضور 600 رسانه داخلی و 100 رسانه خارجی از 50 کشور جهان گشوده شد.
افزایش چشمگیر شمار غرفه ها، فعالیت های جانبی فرهنگی، حضور غرفه های مختص به حوزه کودک و نوجوان، مطالعه روزنامه با نوشیدن یک لیوان چای داغ و دیگر اقدامات صورت گرفته، از ویژگی های بخش های نمایشگاه هجدهم بود.
     مجلات هنری بویژه فیلم و سینما به دلیل ارایه سبک نو و جدید در طراحی و چیدمان غرفه ها، خیل عظیمی از مخاطبان را به خود جذب کرد.
مصاحبه خبرنگاران با مسوولان مختلف کشوری و لشکری هم رونق خاصی به غرفه های مطبوعات و خبرگزاری ها بخشیده بود و مردم می توانستند از نزدیک با مسوولان مورد نظر خود ارتباط برقرار کنند.
     همچنین در نمایشگاه امسال بازدیدکنندگان می توانستند نحوه گفت و گو با چهره های سرشناس سیاسی، ورزشی و فرهنگی را به شکل رودرو مشاهده کنند و حتی پاسخ سوال های مد نظر خود را هم از آنها جویا شوند.
     از سوی دیگر،تولید یک خبر و انتشار آن در خبرگزاری ها نیز از نکات قابل توجه مردم بود و آنان می توانستند نظرات خود را در مورد خبرهای ارسال شده بر روی خروجی خبرگزاری یا پایگاه های خبری به سردبیران و دبیران انتقال دهند.
حضور خبرنگاران برای تهیه خبر از بخش های مختلف نمایشگاه هم بسیار جالب بود، خبرنگارانی که خود غرفه داشتند باز هم برای انتشار اخبار و وقایع نمایشگاه، مدام در راهرو و سالن ها در رفت و آمد بودند.
   غرفه شهدای خبر و عرصه اطلاع رسانی نیز از دیگر اقدامات فرهنگی قابل توجه در نمایشگاه امسال بود و توانست بیشترین بازدیدکننده را به دلیل انجام فعالیت های جالب جذب کند.
ویرایش: خانم رحیمی
منبع: خبرگزاری ایرنا


يكشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۰