ساماندهی تبلیغات غیرواقعی موسسات آموزش آزاد

مدیرکل آموزش های آزاد و غیرانتفاعی وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری با تشریح نحوه برخورد با موسسات آموزش آزاد که تبلیغات غیرواقعی برای آزمون های سراسری ارائه می دهند، گفت:" پیش از اینکه مراجع اصلی از جمله شورای عالی برنامه ریزی وزارت علوم، دانشگاه پیام نور و سازمان سنجش آموزش کشور منابع آزمون را اعلام کنند، ادعای داشتن منابع اصلی از سوی موسسات، تخلف محسوب می شود. اخطار همراه با حذف دوره های آموزشی این موسسات، کمترین مجازات برای آنها است."
نادری از ابلاغ بخشنامه ای به موسسات آموزش آزاد برای ساماندهی نحوه تبلیغات این موسسات خبر داد و گفت: " در این بخشنامه نحوه  تبلیغات صحیح و موارد ممنوعیت به موسسات اعلام می شود. اخطار به همراه حذف دوره های تخصصی از جمله دوره های فراگیر و یا آمادگی آزمون کارشناسی ارشد و دکتری اولین مرحله برخورد است. پس از آن مجوز اصلی موسسه ابطال می شود و در صورت ادامه تخلفات از سوی موسسه، مجوز قطعی موسسه هم ابطال می شود و در نهایت موسسه انحلال پیدا می کند."
گفتنی است موسسات آموزش آزاد به تازگی با ارسال پیامک، تبلیغات کنکوری را برای کاربران تلفن همراه ارسال می کنند و در آن مدعی می شوند که منابع آزمون های سراسری از جمله کارشناسی ارشد و دکتری سال 91 را در اختیار دارند.
منبع: خبرگزاری مهر


شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۰