محمد زاده تأکید کرد: شناسایی چهره‌های مبتکر و توانمند رسانه‌ها با برگزاری جشنواره مطبوعات

محمد جعفر محمدزاده روز شنبه، مورخ 29/11/90 ، در آیین اختتامیه هجدهمین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌ها، برگزاری  این جشنواره  را تلاشی در راستای استعدادیابی و شناسایی چهره‌های مبتکر و توانمند رسانه‌ها دانست.
وی خاطر نشان کرد: " با برگزاری جشنواره مطبوعات سعی می شود آثار رسانه‌ای به نیازهای جامعه نزدیک‌تر شده و کاربرد این آثار در رشد شاخصه‌های معنوی و مادی زندگی مردم توسعه یابد. همچنین صیانت از استقلال شغل روزنامه‌نگاری و کمک به ارتقا دانش حرفه‌ای روزنامه‌نگاران از دیگر اهداف این جشنواره است . در شرایط کنونی جامعه و با گرایش رو به رشد نسل جوان و خلاق کشور به فعالیت های رسانه ای، ساماندهی فضای کار حرفه‌ای  در این حوزه بیش از پیش اهمیت می‌یابد."
معاون امور مطبوعتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌ها  را آینه‌ای فراروی رسانه‌های کشور توصیف کرد و ادامه داد:"  تمامی مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی می‌توانند سیمای واقعی خود را در جشنواره بنگرند و اگر غباری در این سیمای روشن یافتند به شکرانه زیبایی و آراستگی غبار از چهره بزدایند."
وی در خاتمه ابراز امیدواری کرد که انتخاب آثار برتر جشنواره هجدهم، زمینه‌ای برای رشد هویت فرهنگی مطبوعات و تقویت نقش آن در فرهنگ‌پذیری جامعه باشد.
تهیه و تنظیم :معصومه رحیمی


دوشنبه ۰۱ اسفند ۱۳۹۰