رسالت اصلی تبلیغات، تابانیدن نور آگاهی به جلوه‌های تاریک زندگی بشری است

محمدزاده در همایش کارشناسان تبلیغات سراسر کشور تأکید کرد:
رسالت اصلی تبلیغات، تابانیدن نور آگاهی به جلوه‌های تاریک زندگی بشری است
محمدجعفر محمدزاده صبح امروز در مراسم افتتاحیه هفتمین همایش کارشناسان تبلیغات سراسر کشور که در تهران برگزار می‌شود، رسالت اصلی تبلیغات را تابانیدن نور آگاهی و نیز آگاهی‌بخشی به مردم در عرصه‌های مختلف زندگی بشری دانست.
معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به نقش مهم تبلیغات در مباحث فرهنگی کشور گفت:‌ »رسالت امروز ما به عنوان فعالان عرصه تبلیغات کشور تاباندن نوری است که باعث می‌شود مردم زوایای مختلف زندگی و فرهنگ را به خوبی و روشنی ملاحظه کنند.»
وی یکی از وظایف مهم تبلیغات را آگاهی‌بخشی و ارتقای دانش عمومی و اختصاصی جامعه دانست و گفت:‌«باید تلاش شود تا امکان استفاده صحیح از تمام امکانات و ظرفیت‌های صنعت‌ تبلیغات در جامعه به وجود آید.»
محمدزاده با اشاره به ابعاد مختلف موضوع تبلیغات در جوامع گفت: «تبلیغات علاوه بر بعد مادی دارای وجهی الهی است که با آگاهی‌بخشی و ارتقای سطح دانش عمومی جامعه باعث رستگاری و صلاح مردم آن جامعه می‌شود. با بهره‌گیری از روش‌های صحیح تبلیغاتی می‌توان عرصه‌های فرهنگی، دینی و زندگی عمومی مردم را تحت‌الشعاع قرار داد.»
معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر تأثیرات مستقیم تبلیغات و فرهنگ بر یکدیگر تصریح کرد: «تبلیغات باید به صورت جدی‌تری وارد عرصه فرهنگ شده و از متخصصان فرهنگی در این عرصه بیشتر استفاده شود و تلاش شود تا نگاه عمومی جامعه به جایگاه تبلیغات و کانون‌های تبلیغاتی تغییر یابد.»تهیه و تنظیم:معصومه رحیمی


چهارشنبه ۰۳ اسفند ۱۳۹۰