معاون امور مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد: رسانهها پنجرههایی رو به دانایی هستند
محمدجعفر محمدزاده با تأکید بر نقش ارزنده رسانهها در انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:" رسانهها همواره یک پای ثابت انتخابات بودهاند و حضور خوبی در انتخابات داشتهاند؛ ورود آنها به این عرصه ویژگیهای خاص خود را به همراه داشته و البته با چالشها و آسیبهایی نیز مواجه بوده است."
محمدزاده در ادامه رسالت رسانه را آگاهیبخشی و ارتقای سطح آگاهی و دانش عمومی توصیف و خاطرنشان کرد: " رسانهها پنجرههایی رو به دانایی هستند و اطلاعرسانی رسانهها هم باید در جهت آگاهیبخشی و ارتقای دانش عمومی باشد؛ من در نامه اخیر خود خطاب به اهالی رسانه، انتخابات را فرصتی برای رسانهها عنوان کردم."
وی در ادامه به سخنان اخیر مقام معظم رهبری در نماز جمعه اشاره کرد و افزود: "مقام معظم رهبری فرمودند هر قدر حضور مردم در پای صندوقهای رأی بیشتر باشد، اعتبار و ارزش ملت بالاتر میرود، رسانهها هم جزئی از این ملت است و باید به این نکته توجه کند و برای عظمت و اعتلای این ملت و اهداف آن تلاش کند."
معاون امور مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با مطلوب دانستن فضای امروز رسانههای کشور نسبت به ادوار گذشته خاطرنشان کرد: "در مقایسه این دوره انتخابات مجلس با دورههای قبل، خوشبختانه مطبوعات، خبرگزاریها و پایگاههای اطلاعرسانی در این دوره تنشزا و بحرانساز نبودهاند این در حالی است که در این دوره در کشور به طور میانگین به ازای هر نامزد انتخابات مجلس یک پایگاه اینترنتی راهاندازی شده است و از لحاظ تنوع و تکثر در مطبوعات هم، هیچ کشوری در منطقه به پای ما نمی رسد."
محمدزاده گفت: رسانه ماهیتا متعلق به حوزه فرهنگ است و باید محیطی برای استفاده اقشار مختلف جامعه باشد. وی همچنین بر ضرورت توجه به مقوله روزنامه نگاری اسلامی تاکید کرد و گفت: " متأسفانه یکی از آسیبهایی که در حوزه روزنامهنگاری کشور وجود دارد و ما از آن غفلت کردهایم این است که مبانی روزنامهنگاری ما عمدتا ترجمه و وارداتی است و اغلب متونی که در بحث روزنامهنگاری در دانشگاههای کشور تدریس میشود، متون ترجمه شده است که وارد شده است."
منبع: معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی
سه شنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۰