با تصویب و ابلاغ مصوبه سیاست‌ها و ضوابط حاکم بر تبلیغات محیطی کشور، رسانه‌های تبلیغاتی محیطی ساماندهی خواهند شد

احسان‌اله حجتی، مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ام‌بی‌ای نیوز با بیان این مطلب گفت: «این مصوبه شامل سیاست‌ها و ضوابط تبلیغات محیطی در مرداد ماه ابلاغ شد. به منظور نظارت دائمی بر حسن اجرای این سیاست‌ها و ضوابط، کار گروهی زیر نظر شورای فرهنگ عمومی تشکیل می‌شود که از آن جمله می‌توان به دبیر شورای فرهنگی عمومی، مدیر کل دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس سازمان زیباسازی شهرداری تهران، مدیرکل ذیربط وزارت صنعت، معدن و تجارت، نمایندگان سازمان صداوسیما، سازمان تبلیغات، نیروی انتظامی و ... اشاره نمود. یکی از وظایف این کارگروه تدوین دستورالعمل‌ها و آئین‌نامه‌های اجرایی این مصوبه خواهد بود.»
حجتی با اشاره به تلاش برای تصویب آیین‌نامه تبلیغات محیطی در این کارگروه اظهار داشت: «این آیین‌نامه در راستای هم‌سو، یکسان‌‌سازی و تعدیل همه رسانه‌های تبلیغاتی به تصویب رسیده و پس از تصویب آن برای تمامی ارگان‌ها و نهادهای ذیربط لازم‌الاجرا است.»
مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این‌که جلسات این کارگروه هر 14 روز یکبار با حضور اعضا برگزار می‌شود، گفت: «در اولین جلسه این کارگروه آیین‌نامه ساماندهی تبلیغاتی محیطی مورد بررسی قرار گرفت.»
حجتی تصریح کرد: «شهرداری تهران در رابطه با جانمایی، میزان و تعداد سازه‌ها مسئول بوده، اما نظارت بر محتوا و چگونگی تبلیغات محیطی و سایر رسانه‌های تبلیغاتی بر عهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.»
وی با تأکید بر آلودگی‌های شهر تهران خاطرنشان کرد: «بیشتر فضاهای تبلیغاتی در اختیار تبلیغات تجاری قرار گرفته که با بازنگری قوانین تبلیغات، تبلیغات تجاری و فرهنگی از هم تفکیک می‌شوند.»


يكشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۰