محمدزاده در جمع اهالی رسانه عنوان کرد: رسانه ها تولید ملی را به باوری همگانی تبدیل کنند

نشست هم اندیشی مدیران مسوول روزنامه ها و مدیران عامل خبرگزاری ها، با موضوع «تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی»، روز شنبه مورخ 90/1/19، با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی  برگزار شد
در این نشست محمدجعفر محمدزاده با تأکید بر لزوم تمرکز مطبوعات و رسانه ها بر این امر گفت:" مطبوعات در قبال این نامگذاری دو وظیفه دارند که یکی تبدیل این آرمان به خواست و دغدغه‌ای ملی است؛ به این معنا که محوریت اطلاع‌رسانی، تحلیل‌ها، نقدها و روشنگری‌های مطبوعاتی و رسانه‌ای، تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ی مذکور باشد. تجلی دیگر، آن است که مطبوعات و رسانه‌ها خود طلایه‌دار تولید محتوای سودمند و آگاهی بخش برای دانش‌افزایی و پیشرفت کشور باشند. به این معنا که از اتکای بیش از حد به منابع مجازی و رسانه‌های خارجی فاصله گرفته و در هر دو حوزه داخلی و بین‌المللی، مولّد باشند."
محمد زاده جنس کار خبری را مولد توصیف کرد و گفت:" فعالیت خبری و رسانه‌ای؛ نوعاً فعالیتی مولد است؛ اما تولید در عرصه رسانه از یک سو به پشتوانه مطالعاتی و فرهنگی و از سوی دیگر به صرف بودجه و هزینه نیاز دارد . خبرنگار برای تولید خبر باید از پشت میز تحریریه به صحنه رویداد بیاید و برای تولید تحلیل، از مطالعات و تحقیقات شخصی و جمعی، مایه بگذارد. مدیریت این تولید نیز به عهده مدیران مسؤول مطبوعات و خبرگزاری‌هاست که درآمدهای رسانه را به نحو متناسب در این بخش هزینه کنند."
 معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خطاب به مدیران مسئول گفت:"مدیران مسؤول محترم می‌توانند با همکاران مجموعه‌های خود میثاق ببندند که در سال تولید ملی، میزان تولید محتوای خود را از حجم کنونی به سقفی مشخص ارتقا دهند. معاونت مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی هم کمک خواهد کرد تا ضرایب یارانه‌ای با لحاظ میزان تولید محتوای کیفی منظور شود و رسانه‌هایی که تولیدات خبری، تحلیلی و تصویری بیشتر و البته کیفی تری دارند؛ از حمایت بیشتری بهره‌مند شوند. "
محمد زاده در پایان با تأکید دوباره بر ضرورت عزم صنفی و وفاق رسانه‌ای برای تحقق شعار "تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه انسانی" از انتشار دانشنامه رسانه‌ای «جهاد اقتصادی» مشتمل بر مجموعه‌ای جامع از آثار مطبوعاتی و خبری حول محورشعار امسال خبر داد و گفت:"  از هم‌اکنون آمادگی دریافت آثار و مطالب مرتبط با پیام امسال برای انتشار مجموعه‌ای مشابه در سال آینده اعلام میشود و امیدوارم که این اقدام، فرصتی برای شناسایی و قدرانی مطبوعات و خبرگزاری‌های پیشگام و صاحب گفتمان در پیگیری آرمانهای رهبر عزیز انقلاب اسلامی و ملت بزرگ ایران باشد."

منبع: معاونت مطبوعاتی


سه شنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۱