محمدزاده در دیدار معاون وزیر اطلاعات و فرهنگ افغانستان تأکید کرد: ضرورت ایجاد ارتباط گسترده رسانه ای بین دو ملت ایران و افغانستان

محمدجعفر محمدزاده، معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، روز چهارشنبه مورخ 30/1/91 ، در دیدار با مبارز راشدی، معاون رسانه ای وزیر اطلاعات و فرهنگ افغانستان، گسترش مناسبات رسانه ای با کشورهای دوست و همسایه را از سیاستهای معاونت مطبوعاتی عنوان کرد.
محمدزاده در این نشست، با تأکید بر ریشه های تاریخی و فرهنگی مشترک بین دو ملت ایران و افغانستان گفت:"  ریشه های تاریخی و  فرهنگی مشترک بین دو ملت  ایجاب می کند ارتباطات دو ملت را هرچه بیشتر گسترش داده و شکوفا تر کنیم و این مسأله علی الخصوص در حوزه رسانه از اهمیت ویژه ای برخوردار است."
 معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد:" اصحاب رسانه های کشور نیاز جدی دارند که برای آگاه شدن از واقعیت های کشور افغانستان حتما به این کشور سفر کنند. همچنین رسانه های کشور دوست و برادر افغانستان نیز برای ایجاد ارتباط بیشتر و آشنایی با توانمندی های ملت ایران لازم است که از ایران بازدید کنند. "
در این دیدار محمدزاده  از آمادگی ایران برای ارائه آموزش های تخصصی به خبرنگاران گفت:" علاوه بر تبادل هیئت های رسانه ای، لازم است توافقاتی نیز در زمینه آموزش خبرنگاران صورت پذیرد. در این زمینه جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد که دوره هایی آموزشی برای خبرنگاران رسانه های افغانستان برگزار کند تا اهالی رسانه و خبرنگاران افغانستان از توانمندی های مطبوعاتی و آموزشی رسانه ای ایران استفاده کنند. "
مبارز راشدی معاون وزیر فرهنگ و اطلاع رسانی افغانستان نیز در این دیدار ضمن استقبال از برنامه های پیشنهادی معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و تأکید بر نیاز جدی دو کشور به گسترش مناسبات رسانه ای، جمهوری اسلامی ایران را کشوری توانمند در حوزه های مختلف ارزیابی نمود و بر ضرورت برنامه ریزی سریع برای عملیاتی نمودن مناسبات فرهنگی و رسانه ای تأکید کرد.


يكشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۱