محمد زاده اعلام کرد: امضاء تفاهم نامه همکاری بین معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد و نهاد کتابخانه های عمومی کشور

محمد جعفر محمد زاده، در بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، در محل غرفه نهاد کتابخانه های عمومی کشور، طی مراسمی تفاهم نامه همکاری بین معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد و نهاد کتابخانه های عمومی کشور  را امضا کرد.
 وی امضای این تفاهمنامه را اقدامی در راستای استحکام بیشتر پیوند میان مطبوعات و کتاب عنوان کرد و افزود:" از 200 سال پیش که کتاب در کشور، رسماً پا به عرصه وجود گذاشت نیاز به اعلان و تبلیغ آن همیشه مشهود بود. تقریبا در سال 1311 بود که اولین نشریه اختصاصی کتاب در کشور منتشر شد. قبل از تولد مطبوعات، اعلان های کتاب به در و دیوار می چسبید یا لابلای صفحات کتاب ها عرضه می شد و با ظهور مطبوعات، مساله معرفی و تبلیغات کتاب در مطبوعات به طور جدی پیگیری شد."
وی گفت: " از آن زمان جریانی در مطبوعات کشور به اسم مطبوعات کتاب گزار بوجود آمد که اختصاصاً به معرفی و نقد و بررسی کتاب می پردازد و مطبوعات همواره دین خود به کتاب را ادا کرده اند و با راه اندازی سرویس کتاب در مطبوعات، صفحات و ستونهای مربوط به معرفی کتاب و حتی از طریق تبلیغ و آگهی در نشریات، همواره کتاب معرفی شده است. اما این کفایت نمی کند و ما باید تلاش کنیم که وابستگی و همبستگی بین کتاب و مطبوعات را افزایش داده و مستحکم کنیم. "
معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد، به امضای تفاهم نامه میان نهاد کتابخانه های کشور و معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرد و گفت: " اقدام امروز تلاشی دیگر در راستای کیفی سازی مطبوعات است. معاونت مطبوعاتی از این پس با تقبل بخشی از هزینه های خرید مطبوعات، نشریاتی را که به سمت توسعه کیفی حرکت می کنند، خریداری کرده و برای استفاده عموم در کتابخانه های عمومی کشور قرار می دهد. علاوه بر آن به همه خبرنگاران کشور عضویت رایگان در کتابخانه های عمومی کشور اهدا می شود که این اقدام هم در راستای کیفی سازی مطبوعات است، چرا که ما اعتقاد داریم آموزش خبرنگاران و ارتقاء سطح دانش و مهارت حرفه ای آنان به کیفی سازی مطبوعات کمک شایانی خواهد کرد."
همچنین در حاشیه این مراسم، محمدزاده از راه اندازی سامانه ای بمنظور ارائه خدمات رایگان اشتراک نشریات به قشر خبرنگار کشور خبر داد و گفت: " از این پس هر خبرنگار می تواند با مراجعه به سایتی که به همین منظور دایر شده است، نشریه دلخواه و مورد علاقه خود را به صورت رایگان مشترک شود. اعتبار این اشتراک تا سقف 2 میلیون ریال در سال برای هر خبرنگار خواهد بود. این اقدام با هدف دسترسی منظم و آسان فعالان خبری کشور به منابع دلخواه خود در حوزه رسانه مکتوب صورت خواهد گرفت."


سه شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۱