محمدزاده در همایش معاونین فرهنگی و کارشناسان ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سراسر کشور: فعالیت با کیفیت کانون های تبلیغاتی در گرو کمیت سازی مناسب در جامعه است

صبح امروز، همایش کارشناسان تبلیغات و مطبوعات سراسر کشور، با حضور محمدجعفر محمدزاده؛ معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، کار خود را آغاز کرد.
در ابتدای این نشست محمدزاده با اشاره به لزوم بهره گیری کارشناسان و مدیران فرهنگی ادارات کل از تجربیات یکدیگر گفت:" این نشست فرصت خوبی است تا با استفاده از تجربیات همدیگر و طرح مسائل و مشکلات به صورت رودر رو با مسولین ستادی برای رفع اشکالات و مسائل موجود چاره اندیشی شود."
معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی در ادامه تصریح کرد:" همه برنامه های معاونت مطبوعاتی حول دو محور توسعه کیفی و تهذیب رسانه انجام می شود و  معتقدیم که کیفیت تنها در بستر کمیت شکل می گیرد و از دل کمیت رقابت بیرون می آید و از رقابت است که کیفیت بروز خواهد کرد. این موضوع در خصوص کانون های تبلیغاتی هم صدق می کند، به گونه ای که زمانی می توانیم شاهد فعالیت باکیفیت کانون های تبلیغاتی باشیم که کمیت لازم را در سطح جامعه بدست آورده باشیم."
محمدزاده سپس با اشاره به گستره و وسعت ابزارها و روش های تبلیغات در عصر حاضر، خاطرنشان کرد:" گاهی اوقات در خصوص افزایش صدور مجوز کانون های تبلیغاتی نقدهایی وارد می شود، اما واقعیت این است که تبلیغات محل بروز خلاقیت است و اگر ما در یک شهر یا استان قائل به تعداد محدودی کانون باشیم، نمی توانیم شاهد بروز خلاقیت و نوآوری در عرصه تبلیغات باشیم. "
معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی همچنین به آیین نامه محدود سازی تبلیغات کالاهای خارجی اشاره کرد و افزود: " این آیین نامه در راستای پیام نوروزی مقام معظم رهبری و نامگذاری امسال به عنوان سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی تدوین شده است که متأسفانه برخی از اصحاب رسانه با تحریف این عنوان آن را به ممنوعیت تبلیغ کالاهای خارجی تغییر دادند، اما واقعیت آن است که این امر به صورت کلی امکان ندارد و ما نمی توانیم خود را از تأمین نیازهایمان محروم کنیم، لذا بحث محدودیت تبلیغ کالاهای خارجی در دستور کار قرار گرفت "
منبع: معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت ارشاد
تنظیم و ویرایش : معصومه رحیمی


شنبه ۰۳ تير ۱۳۹۱