احسان‌اله حجتی اعلام کرد: تربیت نیروهای متخصص در حوزه تبلیغات با راه‌اندازی این رشته در دانشگاه جامع علمی-کاربردی

مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به لزوم تربیت نیروهای متخصص در عرصه تبلیغات کشور گفت: «رشد و پویایی فعالیت‌های عرصه‌‌های مختلف از جمله عرصه تبلیغات، نیازمند آگاهی از مسایل مرتبط و حضور افراد متخصص در آن حوزه است. همچنین بکار بستن دانش موجود، نیازمند مهارت و تخصص است که حضور افراد آگاه و مطلع در هر رشته، زمینه‌ساز این اتفاق خواهد بود.»
حجتی افزود: «امروزه در عرصه تبلیغات کشور دو گروه عمده فعالیت دارند. گروه اول متخصصانی هستند که رشته تحصیلی و مهارت‌های فردی ایشان در این زمینه است و گروه دوم افرادی هستند که از رشته‌های غیرمرتبط وارد این عرصه شده‌اند و محور فعالیت‌شان، تجربیات فردی است و ما به دنبال ایجاد دانش و مهارت تخصصی مرتبط برای گروه دوم و نهادینه‌سازی تخصص‌ها و مهارت‌ها در گروه اول هستیم.»
وی با تأکید بر امر آموزش در عرصه تبلیغات کشور افزود: «در زمینه رفع این نیاز آموزشی اقدامات خوبی صورت گرفته است که از آن جمله می‌توان به انعقاد تفاهم‌نامه بین دانشگاه جامع علمی – کاربردی و انجمن صنفی شرکت‌های تبلیغاتی اشاره کرد که با انعقاد این تفاهم‌نامه، رشته تبلیغات با سرفصل دروسی تخصصی با رویکرد بومی وارد فضای علمی کشور خواهد شد. دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز به عنوان متولی اصلی و رسمی عرصه تبلیغات در کشور، از این طرح حمایت کرده و علاوه بر آن مبحث آموزش نیروی انسانی و بهسازی منابع انسانی‌ را جزو اولویت‌های اصلی پژوهشی خود قرار داده است.»


چهارشنبه ۰۷ تير ۱۳۹۱