محمدزاده در مراسم آیین گشایش اولین دفتر استانی سرای روزنامه نگاران ایران در رشت عنوان کرد: سرای روزنامه‌نگاران، سرای همدلی تمام روزنامه‌نگاران و خبرنگاران است

نخستین دفتر استانی سرای روزنامه نگاران ایران صبح روز چهارشنبه،  مورخ 4/4/91، با حضور معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان گیلان افتتاح شد.
محمد زاده در این مراسم، ضمن تأکید بر جایگاه رسانه ها در معرفی و ارتقای ارزش های فرهنگی تصریح کرد: " اگر قرار است در حوزه فرهنگ تحولی رخ دهد مطبوعات و رسانه ها در این میان نقش مهمی دارند. توسعه فرهنگی به معنی تعالی روحی برای جسم جامعه است و اگر عنصر فرهنگ در جامعه محقق نشود، پیشرفت در سایر ابعاد ناقص خواهد بود. توسعه و تعالی فرهنگی باعث ایجاد توازن و پیشرفت در سایر ابعاد توسعه خواهند شد و لذا تصور جامعه توسعه یافته منهای فرهنگ تصور غلطی است."
معاون امورمطبوعاتی و اطلاع رسانی در ادامه افزود:"  محور تمامی برنامه های این دوره معاونت مطبوعاتی از ابتدا تا کنون در راستای تحقق دو شعار توسعه کیفی و تهذیب رسانه بوده است و تمام فعالیت های معاونت مطبوعاتی از جمله تأسیس سرای روزنامه نگاران ایران نیز در همین راستا است."
محمدزاده با ابراز امیدواری در مورد اینکه تا پایان سال جاری دفاتر سرای روزنامه نگارن ایران در همه استان ها فعالیت خود را آغاز نمایند، در خصوص فعالیت های سرای روزنامه نگاران ایران گفت:"  سرای روزنامه نگاران هرگز یک تشکل یا انجمن نیست، بلکه بستری برای ارائه خدمات بهتر به روزنامه نگاران، اصحاب رسانه و تشکل های مطبوعاتی و رسانه ای است. در واقع سرای روزنامه‌نگاران سرای همدلی تمام روزنامه‌نگاران و خبرنگاران است. "
معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد در خصوص فعالیت دفاتر استانی سرای روزنامه نگاران تأکید کرد: " دفاتر استانی سرای روزنامه نگاران باید با راه اندازی کتابخانه های تخصصی روزنامه نگاری و تهیه آرشیو و موزه مجازی مطبوعات محلی تلاش کنند حوزه مطبوعات محلی را ارتقا دهند."

 منبع: معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی


شنبه ۱۰ تير ۱۳۹۱