احسان‌ا... حجتی اعلام کرد: ارائه آموزش‌های اصولی و قابل استفاده از مهمترین اهداف برگزاری کلاس‌های آموزشی تبلیغات

احسان‌اله حجتی مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با اشاره به ضرورت تولید علوم و بومی‌سازی آن در عرصه‌های مختلف کشور گفت:" نظر به لزوم تقویت بنیان های علمی و نیز نبود مرجع رسمی برای برگزاری دوره های آموزشی مناسب و ارائه اصول و فنون علمی تبلیغات، این دفتر بر آن شد تا با همکاری دفتر مطالعات و توسعه رسانه‌ها، دوره‌های آموزشی کوتاه مدتی را برای فعالان کانون‌های تبلیغاتی و حوزه های مختلف تبلیغات برگزار کند».
وی با بیان اینکه بسیاری از فعالان عرصه تبلیغات دانش تخصصی دانشگاهی در زمینه تبلیغات را ندارند و بیشتر به صورت تجربی به این کار مبادرت می‌ورزند، گفت: «به کارگیری دانش تخصصی در زمینه تبلیغات در کنار تجربه‌های شخصی افراد، می‌تواند به پویایی و کارایی بیش از پیش این حوزه کمک شایانی کند. همچنین با بیان علوم روز و تجربیات شخصی افراد، دریچه هایی تازه از تولید علم پیش روی اساتید این عرصه بازگشایی خواهد شد».
حجتی با مروری بر روند نام‌نویسی داوطلبان و برگزاری کلاس‌ها گفت: «نام‌نویسی از داوطلبان از تیرماه سال گذشته آغاز شد و کلاس‌ها در قالب دو نیمسال تحصیلی تدوین شد. هر نیمسال شامل 16 هفته و مباحث در 10 واحد دانشگاهی به مخاطب ارائه شد. عناوین دروس ترم اول شامل: اصول و مبانی تبلیغات و بازاریابی، اصول و فنون مذاکره، سازماندهی کانون‌های تبلیغاتی، قانون و اخلاق در تبلیغات و گرافیک تبلیغاتی است. این ترم در حال حاضر به پایان رسیده است و کلاس‌های ترم دوم با سرفصل‌های برنامه تبلیغاتی، رسانه شناسی در تبلیغات، عکاسی تبلیغات، مدیریت ترویج و تبلیغات تجاری، همچنان ادامه دارد و اواخر مرداد ماه به اتمام خواهد رسید».
مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع‌ رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان افزود: «به شرکت‌کنندگان در این دوره‌ها، پس از برگزاری آزمون نهایی، گواهینامه معتبری از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه خواهد شد و این گواهینامه هنگام کسب مجوز کانون تبلیغاتی یا تمدید مجوز فعالیت بعنوان امتیاز محسوب خواهد شد».
تهیه و تنظیم خبر: معصومه رحیمی


شنبه ۲۴ تير ۱۳۹۱