مدیرکل دفترتبلیغات و اطلاع رسانی اعلام کرد: آغاز طرح رصد بسته‌بندی محصولات تولید داخل

احسان‌ا... حجتی، مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اهداف پیش‌بینی شده در قانون پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران، گفت: « طبق بند هـ ماده 3 این قانون و به منظور حفظ و پاسداشت زبان و خط فارسی، اسامی، اصطلاحات و کلمات لاتین باید از سر در اماکن عمومی، شرکت‌ها و بسته‌بندی‌ کالاهای غیرصادراتی حذف شود.». 
وی اجرای این قانون را گام مؤثری در جهت حفظ اصالت و ارتقای زبان و خط فارسی و تقویت روحیه خودباوری و خودکفایی دانست و افزود: «از آنجا که زبان از ارکان مهم هویتی در فرهنگ ما‌ به حساب می‌آید ، برای حفظ و صیانت از اصالت و ریشه های زبان فارسی که نشان از فرهنگ غنی و کهن کشور و تمدن ما دارد، دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی با همکاری فرهنگستان زبان و ادب فارسی اقدامات مؤثری در راستای حفظ و تقویت زبان فارسی انجام داده است. » 
حجتی تصریح کرد: «با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در همین ارتباط، از ابتدای مردادماه سال جاری، طرح رصد بسته‌بندی کالاهای تولید داخل که بر استفاده از خط اصیل فارسی در محصولات تأکید می‌کند، در شهر تهران آغاز شده است.»
حجتی در رابطه با مراحل اجرایی این طرح افزود: «به منظور بررسی دقیق این موضوع،‌ کارگروهی با حضور کارشناسان و متخصصان ذیربط در این دفتر تشکیل شده است که ستاد اجرایی این کارگروه با نظارت دقیق بر محصولات و کالاهای تولیدی داخلی، موارد تخلف را شناسایی کرده و بدین ترتیب، اخطاریه های لازم به واحدها و شرکت‌های تولیدی متخلف ابلاغ می شود. شرکت‌ها و موسسات تولیدی موظفند در زمان مقرر شده نسبت به رفع موارد اخطاری اقدام نمایند».

تهیه و تنظیم: معصومه رحیمی


شنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۱