احسان ا... حجتی اعلام کرد: آغاز طرح ساماندهی آگهی نامه ها

مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با اشاره به پایان مهلت تعیین شده برای ثبت اطلاعات شناسنامه ای کانون های آگهی و تبلیغاتی که اقدام به چاپ آگهی نامه می کنند، گفت: "بعد از اطلاع رسانی از طریق سامانه الکترونیکی این دفتر ، 76 کانون برای ثبت اطلاعات خود در مهلت مقرر اقدام کردند."
حجتی با تأکید بر لزوم ساماندهی وضعیت آگهی نامه ها گفت: "به منظور برنامه ریزی و نظارت دقیق بر محتوای آگهی نامه های تبلیغاتی، به عنوان منابع تبلیغاتی و اطلاع رسانی مکتوب که در سطح شهر تهران توزیع می شوند، اطلاع از تعداد و مشخصات کانون هایی که مبادرت به چاپ آگهی نامه می نمایند، ضروری می نمود و در همین راستا، ثبت اطلاعات این کانون ها در دستور کار قرار گرفت."
 وی گفت: "در این ارتباط هماهنگی های لازم با مدیران مسئول کانون های آگهی و تبلیغات صورت گرفته و تا کنون برخی کانون ها، آگهی نامه های خود را برای بررسی به این دفتر ارسال کرده اند. ستادی نیز به منظور رصد و بررسی این آگهی نامه ها در محل این دفتر تشکیل شده که کارشناسان ذیربط، آگهی نامه ها را با توجه به قوانین و مقررات تبلیغاتی کشور، شمارگان و عدم استفاده از واژه ها و اسامی بیگانه بررسی می کنند." 
حجتی در پایان گفت:"هر ماه، کانون ها موظفند 2 نسخه از آگهی نامه هایی را که قرار است چاپ کنند به این دفتر ارسال کنند تا مورد بررسی قرار گیرد و بعد از رفع مشکلات احتمالی، اجازه انتشار در شمارگان مشخص شده را خواهند یافت." 
وی همچنین صیانت از زبان و ادبیات فارسی و حمایت از حقوق مصرف کننده را از مهم¬ترین اهداف این طرح برشمرد. 

تهیه و تنظیم: معصومه رحیمی


يكشنبه ۰۸ مرداد ۱۳۹۱