مدیر کل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد: محدودیت تبلیغات کالا و خدمات خارجی منطبق بر قانون است

ممنوعیت ها و محدودیت‌های به وجود آمده برای تبلیغات محیطی کالا و خدمات خارجی در راستای حمایت از کار و سرمایه ایرانی و براساس قانون صورت گرفته است.
احسان‌اله  حجتی مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن بیان این مطلب افزود: «در بحث ممنوعیت و محدودیت‌ تبلیغات محیطی کالاهای خارجی که براساس مصوبه قانونی شورای فرهنگ عمومی صورت گرفته است، ‌تلاش شده است با اعمال ممنوعیت ها و محدودیت هایی برای تبلیغات این دسته از کالا و خدمات، از تولید کالا و سرمایه ایرانی حمایت شود. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز به عنوان متولی بحث فرهنگ عمومی و تبلیغات، نقش حیاتی خود را در تحقق شعار ملی به عمل می آورد».
وی افزود: «در همین راستا و در پی تصویب این دستورالعمل،‌ هیچگونه مجوز جدیدی برای تبلیغ کالاهای خارجی از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر نشده است و بسیاری از تبلیغات محیطی موجود، فاقد مجوزهای لازم از این وزارتخانه هستند و دستگاه های ذیربط باید پاسخگو باشند چرا اکران این تبلیغات بدون مجوز انجام شده است».
حجتی با تاکید بر لزوم همکاری همه دستگاه‌ها و نهادهای ذیربط در اجرای مناسب و جدی این قانون گفت: «مرجع تشخیص و تصمیم‌گیری در مورد نحوه اعمال این محدودیت‌ها و خارجی بودن یا نبودن کالا و محتوای تبلیغات، دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که با استعلامات لازم این امر را انجام می دهد و در صورت وجود هرگونه مشکل و ابهام در تعیین آن ، مسئله در کار گروه ذیربط در شورای فرهنگ عمومی مطرح و تصمیم‌گیری می‌شود».
وی در پایان ضمن ابراز امیدواری از روند اجرای این قانون افزود: «برای حل مشکلات موجود در این زمینه و برخورد لازم با  کانون های تبلیغاتی متخلف ، جلساتی در کمیته مرکزی سازمان‌های تبلیغاتی کشور در تهران و نیز کمیته‌های استانی تبلیغات تشکیل شده است و در مورد نحوه و چگونگی حل‌و‌فصل مشکلات و برخورد با متخلفان تصمیم‌گیری می گردد. از سوی دیگر عدم برخورد قانونی برخی دستگاه ها و نهادهای دیگر نیز در این ارتباط به مراجع ذیربط اعلام خواهد شد. »


دوشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۱