محمدزاده: شهدای رسانه، تجلی پیوند خبر با حقیقت و انصافند

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت سالگرد عروج شهدای رسانه پیامی صادر کرد.
متن پیام به این شرح است:
« بسم‌الله الرحمن الرحیم
دفتر ایام ، پانزدهم آذر ماه هر سال، برگی گلگون از عروج شهدای رسانه را در پیش روی ما می‌گشاید و حماسه جاودانگانی را روایت می‌کند که راه وصال معبود و طریق پر افتخار شهادت را بر بال عرش پیمودند.
سبک‌بالانی چراغ حقیقت را در مسیر تاریخ بر افروختند و راز سر به مهر آگاهی را با خون خویش در متن آسمان افشا کردند. پیام آنان، حق‌جویی و حق‌گویی،‌ حضور آینه‌وار در عرصه رویدادها و مخاطرات و پرتوافشانی و روشنگری بر جان و جهان ما بود.
سخن از شهاب درخشان قلم‌هایی است که از فراز صفحات تاریخ امانت خبر را به عرش رسانیدند و به ابدیت آفتاب سپردند. سالگرد عروج شهدای رسانه در سانحه سقوط هواپیمای سی 130، عطر خوش بیدارگری و آگاهی بخشی را در مشام ابدیت، جاودانه و بانگ بلند دفاع از آرمان ها و ارزش‌های الهی را بر ستیغ عرش فریاد کرد.
عروج آسمانی شهدای رسانه، تجلی پیوند عرصه اطلاع‌رسانی با صداقت، هدایت، انصاف و اعتلا و فرصتی گرانقدر برای تجدید عهد جامعه رسانه‌ای با این آرمان‌ها و نیز اتحاد و همدلی با یکدیگر است.
همزمانی این سالگرد خونین با ماه محرم و موسم ایثار و شهادت نیز ترجمان رسالت عظیم آن شهدا در راه روشنگری و هماوازی با هنجره‌های سرخ عاشورائیان بر رفیع‌ترین قلل عشق به پروردگار است.
امید داریم که اصحاب رسانه ادامه سطرهای خونینی را که از کوله‌بار افتخار و شرف این شهدا به میراث مانده است بر مدار راستی و روشنایی رقم زنند و در گذرگاه تاریخ، با جامی از فرهنگ، بشریت سرگردان و هر آن‌که را که تشنه حقیقت است؛ از کلام صادقانه خویش بیاشامند.


يكشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۱