طبق مصوبه جدید بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران: اسامی بانک‌های دارای مجوز که مجاز به انجام امور تبلیغاتی هستند، اعلام شد.

طبق اعلام بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و به موجب تبصره 1 ماده 96 قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران، ایجاد و ثبت نهادهای پولی و اعتباری از قبیل بانک‌ها و موسسات اعتباری، تعاونی‌های اعتباری، صندوق‌های قرض‌الحسنه، صرافی‌ها و شرکت‌های واسپاری (لیزینگ ها)، فقط با اخذ مجوز از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران امکان پذیر است.
 بنا بر اعلام بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به منظوری جلوگیری از ایجاد شبهه قانونی بودن فعالیت اینگونه موسسات و به تبع آن، در معرض مخاطره قرار گرفتن سپرده‌های مردم از تاریخ 19/9/91 از فعالیت تبلیغاتی موسسات اعتباری فاقد مجوز و در شرف تاسیس، اعم از تبلیغات مستقیم و مشارکتی، دینی و فرهنگی جلوگیری  شده و تمامی قراردادهای تبلیغاتی آنها فسخ می شود.
گفتنی است دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان متولی اصلی تبلیغات کشور براساس وظایف قانونی خود در اجرای این طرح با بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران همکاری کرده و بدین ترتیب با اعلام این موضوع به مراکز ذیربط از تبلیغ موسسات بانکی غیرمجاز و فاقد مجوز که اقدام به انتشار آگهی‌ می‌نمایند، جلوگیری به عمل خواهد آمد.
 دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این زمینه اسامی بانک‌ها و موسسات مالی دارای مجوز فعالیت تبلیغاتی را به ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌های سراسر کشور ابلاغ کرده است تا ضمن آگاهی از این موارد، تبلیغات موسسات مالی و اعتباری و بانک‌ها، ساماندهی شده و شاهد ایجاد وحدت رویه و حفظ و افزایش اعتماد عمومی به تبلیغات در این زمینه باشیم.


چهارشنبه ۰۶ دى ۱۳۹۱