دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد: بر اساس قانون، دیوارنویسی برای انجام امور تبلیغاتی در سطح شهر ممنوع است

تبلیغات شهری بر اساس قانون باید در محل های مناسب و با در نظر گرفتن حفظ زیبایی و نظم شهر انجام شود.
 بر این اساس کمیته مرکزی سازمان های تبلیغاتی کشور در جلسه فوق العاده مورخ 17/3/1385 خود با اصلاح دستورالعمل اجرایی تبلیغات شهری مصوب جلسه پانزدهم این دستورالعمل جدید را در 13 ماده، 6 تبصره و 29 بند تصویب نمود.
طبق ماده یک این دستورالعمل، تبلیغات شهری یا محیطی اعم از دیواری، فلزی، رایانه ای متحرک، و منقوش بر وسایل نقلیه است که به منظور معرفی یا تبلیغ کالا ، خدمات و هرنوع فعالیتی که برای اطلاع رسانی و اعلان عمومی در سطح شهرها، خیابان ها، جاده های شهری و بین شهری، بزرگرا ه ها، فرودگاه ها، پایانه های مسافر بری، مترو، ایستگاه های اتوبوس، میادین و سایر اماکن عمومی مورد بهره برداری قرار می گیرد.
همچنین بند 23 ماده 3 این دستورالعمل می گوید:" تبلیغ برروی تأسیسات،دیوارها، ابنیه و ساختمان های اشخاص حقیقی و حقوقی، دولتی و غیر دولتی منوط به کسب اجازه قبلی از صاحبان و مسئولان آنها می باشد.
 در همین راستا و با تأکید بر این مطلب، فقط کانون های تبلیغاتی دارای مجوز، می توانند با نظر شهرداری و دستگاه های اجرایی در محل های تعیین شده شامل بیلبوردها، تابلوها، اتوبوس ها، تلویزیون شهری، اقدام به تبلیغات نمایند."
گفتنی است در این ارتباط برخی ادارات کل استانی از جمله اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور برای ساماندهی به وضعیت تبلیغات شهری، طرح مقابله با پدیده دیوارنویسی را در اولویت کاری خود قرار داده اند. 


چهارشنبه ۱۳ دى ۱۳۹۱