28 صفر: سراسر ایران غرق زمزمه نام زیبای رسول مهربانی‌ها(ص)

به گزارش ستاد دائمی گرامیداشت پیامبر اعظم (ص)، 28 صفر، سالروز رحلت پیامبر اکرم (ص) مراسم قرائت زیارت‌نامه حضرت رسول (ص) در مصلی‌های سراسر کشور، بقاع متبرکه، مساجد و اماکن متبرکه برگزار می‌شود.
این مراسم همچون سال‌های قبل، در آستانه شهادت امام رضا (ع) و امام حسن مجتبی (ع) و در سالروز رحلت پیامبر (ص) علیه برگزار می‌شود و نهادهای مختلف در برگزاری این مراسم باشکوه همکاری نزدیک دارند.
گفتنی است این مراسم به صورت منظم و همزمان در سراسرکشور برگزار می‌شود و امسال با توجه به هجمه‌های صورت گرفته از سوی جاهلان و کوردلانی که روشنای نام بلند محمد (ص) را برنتافتند، شکوه برگزاری و استقبال از این مراسم معنوی چندین برابر سال‌های قبل خواهد بود.
دبیر ستاد گرامیداشت پیامبر اعظم (ص) اعلام کرد:" برگزاری پرشور زیارت حضرت رسول (ص)، پاسخ قاطعی به یاوه‌گویان بی‌منطق غربی است. "
وی گفت:" باتوجه به هجمه‌های اخیر یاوه‌گویان بی‌منطق غربی در ارتباط با بحث توهین به ساحت پیامبر اعظم (ص)، مراسم قرائت زیارتنامه پیامبر (ص) در سالروز رحلت ایشان ،  نشانگر وفاق و اتحاد مسلمین در سراسر جهان و بیانگر عشق و ارادت قلبی مسلمانان به وجود مقدس رسول ا... (ص) است."
حجتی در ادامه افزود: «توسعه تعالیم و ارزش‌های اخلاقی پیامبر(ص) به ویژه در دهه آخر ماه صفر باید مورد تاکید همگانی قرار گیرد و سالروز رحلت رسول‌ا... (ص) بهانه خوبی است تا با زمزمه زیارت‌نامه ایشان و نرم شدن قلوب به واسطه محبت ایشان، جانهامان را آماده پذیرش معارف نبوی گردانیم». 
وی در پایان با تاکید بر فرهنگ‌سازی در زمینه معارف نبوی گفت: «باید تلاش کنیم تا با حرکت‌های این چنینی و همراه کردن حداکثری مردم، زمینه ترویج و نشر بیشتر آداب و معارف نبوی را در جامعه اسلامی‌مان فراهم کنیم».


سه شنبه ۱۹ دى ۱۳۹۱