محمدزاده در جمع مدیران انجمن صنفی و برخی مسئولان کانون های آگهی و تبلیغاتی اعلام کرد: کار تبلیغات، روشنی بخشی، تعالی بخشی و تبلیغ دانایی است

نشست هم اندیشی مدیران انجمن صنفی و برخی مسوولان کانون های آگهی و تبلیغاتی، عصر روز سه شنبه با حضور  محمد جعفر محمدزاده، معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیر کل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی، در دفتر این معاونت برگزار شد.
محمدزاده با اشاره به نقش مهم تبلیغات و تأثیرگذاری آن در همه جنبه های حیات اجتماعی گفت:" کار تبلیغات، روشنی بخشی، تعالی بخشی و تبلیغ دانایی است و پیامبران نیز برای امر تبلیغ مامور شده اند.".
وی با تاکید بر اینکه کانون های تبلیغاتی می توانند در امور تبلیغاتی خود عرصه گشایی کرده و از روش های نو در این عرصه استفاده کنند، افزود: "می توان با تکیه بر قدرت فکر و اندیشه، راه های درست تبلیغات را معرفی کرد و از این طریق، هم در هزینه ها صرفه جویی نمود و هم در ایجاد شناخت بهتر در جامعه نقش موثرتری ایفا کرد و کاهش هزینه ها یکی از راه کارهایی است که اگر در عرصه تبلیغات به آن توجه شود، کارایی و اثربخشی بیشتری در پی خواهد داشت. "  
معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نقش کانون های آگهی و تبلیغاتی در امر انتخابات را نیز بسیار مهم دانست و با اشاره به اینکه کانون ها می توانند در ایجاد شور و نشاط انتخاباتی بسیار تاثیرگذار باشند،گفت:" کانون های تبلیغاتی با ارائه راهکارهای تبلیغاتی مناسب می توانند فضای تبلیغاتی بهتری را رقم زده و در صرفه جویی و سلامت انتخابات نقش بسیار مطلوبی داشته باشند."
در ادامه، مدیر کل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان همکاری های انجام شده توسط شرکت های تبلیغاتی با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور مختلف، مهمترین مسئله این حوزه را تصویب قانون جدید تبلیغات دانست که قرار است با همکاری صاحبنظران و انجمن صنفی شرکت های تبلیغاتی در ابتدای سال 92به سرانجام برسد.
در این نشست همچنین مسائل و مشکلات صنفی کانون های تبلیغاتی  از جمله مکان فعالیت کانون ها و میزان مالیات آنها توسط اعضا مطرح و مورد بحث و بررسی قرار گرفت. 


شنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۲