به مناسبت بزرگداشت روز ملی خلیج همیشه فارس، دورباد از تو هر چه نیک نیست

صدای امواج بی‌قرارش را می‌توان میان خواب و خیال آرام اقلیم پاک فارس شنید.  می‌توان سراغ دریا دلان و حافظان امواج نیلگون و نام همیشه ماندگارش را، از تمام صدف‌ها و عروس‌های دریایی‌اش گرفت. آنان که تا آخرین قطره خونشان و تا پایان نفس‌نفس زدن‌ها ایستادند؛ تا آنجا که حتی سرسوزنی از وسعت بی کران و بی‌قرارش کم نشد.
از خلیج فارس می‌گویم، از نگین فیروزه‌ای ایران زمین؛ از زیور همیشه فارس خاورمیانه و جهان. خلیجی که درخشش و تلألو پیکر بی‌مثالش سرشار است از غرش و نیایش شیرمردان و شیرزنان خونگرم این سرزمین .
خلیجی که دست گرم ایران زمین را سال‌هاست که به گرمی فشرده و در آغوش ساحلش آرمیده. خلیجی که از سرزمین ِ پارس آغاز شده ، پارس بوده، پارس مانده و پارس خواهد ماند. خلیجی که نقطه عطف و مهرورزی خاک‌های خاورمیانه است و مایه غرور و مباهات کشورمان ایران.
در خنکای امواج این خلیج، می‌توان عطر آب و خاک اهورایی جنوب را با قلبی آکنده از انگیزه و شوق استشمام کرد و دیدنی‌ترین طلوع‌ها و غروب‌ها را به نظاره نشست.
در میان هوهوی امواجت ای خلیج فارس، نوای ماهیگیرانی رنج کشیده را می‌توان شنید که لبخند و گرمی، از خوی و بویشان جداناشدنی است. می‌توان هراس دشمنان و بدخواهانت را از میان فریادهای سواحل مرجانی‌ات شنید. می‌توان در گرمای وجود نیلگونت ساعت‌ها نشست و حتی جایی را در افق یافت که آسمان و آب یکی می‌شود.
دورباد از قامت همیشه پارس تو، بدبینی و تنگ نظری. دور باد خیال شوم آنان‌که در خیال خامشان وجبی از وجود تو را غصب کرده‌اند. دورباد از تو هر چه نیک نیست و رنگی از پلشتی و غش دارد.
تهیه و تنظیم : بنت الهدی صدر


سه شنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۲