بانک مرکزی اعلام کرده است: کانون های آگهی و تبلیغاتی و رسانه ها از پذیرش آگهی بانک ها و موسسات مالی و اعتباری غیر مجاز خودداری کنند.

طبق اعلام بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و به موجب تبصره 1 ماده 96 قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران، ایجاد و ثبت نهادهای پولی و اعتباری از قبیل بانک‌ها و موسسات اعتباری، تعاونی‌های اعتباری، صندوق‌های قرض‌الحسنه، صرافی‌ها و شرکت‌های واسپاری (لیزینگ ها)، فقط با اخذ مجوز از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران امکان پذیر است.
 بنا بر اعلام مورخ 6/1/92 بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به منظوری جلوگیری از ایجاد شبهه قانونی بودن فعالیت اینگونه موسسات و به تبع آن، در معرض مخاطره قرار گرفتن سپرده‌های مردم از تاریخ از فعالیت تبلیغاتی موسسات اعتباری فاقد مجوز و در شرف تاسیس، اعم از تبلیغات مستقیم و مشارکتی، دینی و فرهنگی جلوگیری  شده و تمامی قراردادهای تبلیغاتی آنها فسخ می شود.
گفتنی است دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان متولی اصلی تبلیغات کشور براساس وظایف قانونی خود در اجرای این طرح با بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران همکاری کرده و بدین ترتیب با اعلام این موضوع به مراکز ذیربط از تبلیغ موسسات بانکی غیرمجاز و فاقد مجوز که اقدام به انتشار آگهی‌ می‌نمایند، جلوگیری به عمل خواهد آمد.
 دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این زمینه اسامی بانک‌ها و موسسات مالی دارای مجوز فعالیت تبلیغاتی را به ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌های سراسر کشور ابلاغ کرده است تا ضمن آگاهی از این موارد، تبلیغات موسسات مالی و اعتباری و بانک‌ها، ساماندهی شده و شاهد ایجاد وحدت رویه و حفظ و افزایش اعتماد عمومی به تبلیغات در این زمینه باشیم.


دوشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۲