محمدزاده در آئین گشایش سرای روزنامه نگاران استان یزد : 14 دفتر نمایندگی فعال سرای روزنامه‎نگاران کشور3400 عضو رسمی دارند

محمد جعفر محمد زاده، معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، صبح دوشنبه، 10 تیرماه جاری با حضور در آئین گشایش سرای روزنامه نگاران استان یزد از فعالیت گسترده سراهای روزنامه نگاران در کشور خبر داد.
در این مراسم، محمد زاده سرای روزنامه نگاران ایران را موسسه‌ای فرهنگی خواند و تصریح کرد: "تا کنون 14 دفتر نمایندگی آن در کشور افتتاح شده و سه هزار و 400 نفر عضو رسمی دارد. سرای روزنامه نگاران ایران از بدو فعالیت خود تا کنون 18 عنوان کتاب منتشر و برای 340 نفر از روزنامه نگاران کشور گواهی آموزشی صادر کرده است."
* تاسیس و راه‌اندازی خبرگزاری «سرای ما» و دانشگاه روزنامه‌نگاری و علوم ارتباطات
معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، همچنین به برگزاری 9 دوره جشنواره فصلی مطبوعات اشاره و هدف از برگزاری آن را توسعه کیفی مطبوعات عنوان کرد.
وی در ادامه اذعان کرد: "مجموعا 8 کتاب از بهترین آثار هر فصل از جشنواره فصلی منتشر شده که در صورت مقایسه کتاب اول تا هشتم، سیر کیفی آثار به خوبی قابل مشاهده است."
محمدزاده از راه‌اندازی خبرگزاری "سرای ما" خبر داد و گفت: "سرپرستی این خبرگزاری را در هر استان، سرای روزنامه نگاران همان استان بر عهده دارد."
وی همچنین از تاسیس دانشگاه روزنامه نگاری و علوم ارتباطات خبر داد و اظهار امیدواری کرد: انشاءالله اول مهر امسال بتوانیم جذب دانشجو را برای این دانشگاه آغاز کنیم و این دانشجویان بتوانند ضمن دریافت کمک هزینه تحصیلات و بورسیه به صورت علمی و عملی در حرفه روزنامه نگاری آموزش ببینند."
*توسعه کیفی مطبوعات در سایه ایجاد تعادل بین حدود و حقوق
در حاشیه این مراسم، معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضرت آیت الله ناصر یزدی امام جمعه یزد نیز دیدار و گفت و گو کرد.
وی در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از روند امور و اهم برنامه های انجام شده معاونت مطبوعاتی طی سه سال گذشته، توسعه کیفی مطبوعات را شعار فعالیت های این معاونت دانست و تصریح کرد: "تهذیب رسانه از جمله مواردی است که معاونت مطبوعاتی در طول دوره اخیر همواره بر آن تاکید داشته است. فعالیت های آموزشی و پژوهشی در حوزه روزنامه نگاری از جمله مهم ترین کارهای دوره مدیریت اخیر است و در این دوره، قریب به 120 جلد کتاب منتشر شده که عمدتا با محوریت کیفی سازی و ارتقای سطح علمی روزنامه نگاری کشور بوده است".
محمد زاده در ادامه اظهار داشت: "فقه رسانه از جمله رویکردهایی است که با ورود در آن حوزه می توان بخش عمده ای از دغدغه های حوزه اخلاق مطبوعاتی را مرتفع ساخت. حرکت بین خط اعتدال حقوق و حدود بی شک منجر به توسعه کیفی مطبوعات خواهد شد."
* تعهد درونی و احساس مسئولیت در قبال مردم، دغدغه حوزه اطلاع رسانی باشد
آیت الله یزدی نیز در این دیدار با قدردانی از فعالیت های معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی در ساماندهی این عرصه گفت: "در کنار آموزش، آگاهی دادن و رسیدن به سبک مطبوعاتی منتج از فرهنگ اسلامی و ایرانی، ما را به رسالت خود نزدیک خواهد کرد. تعهد درونی و احساس مسئولیت در قبال مردم، می تواند حرکت مفید و موثری در حوزه اطلاع رسانی باشد."
گفتنی است، در بخش دیگری از مراسم نشان ویژه سرای روزنامه نگاران ایران نیز توسط معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، به خانواده شهید دانشجو از روزنامه نگاران فعال استان یزد اهدا شد.


دوشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۲