تولید و مصرف کالای ایرانی ، اشتغال پایدار و رونق اقتصادی با خرید کالای ایرانی اقتصاد را توانمند کنیم استقبال از کالای ایرانی، اشتغال جوان ایرانی فردا را می سازیم با تولید و مصرف ملی کالای قاچاق ، تهدید سلامت، افزایش هزینه درمانی خرید کالای قاچاق فقط زیان اقتصادی نیست کالای قاچاق، ویرانگر رونق اقتصادی و سلامت خانواده امید به آینده با اندیشه ی تولید و مصرف کالای ایرانی حمایت از تولید و خرید کالای ایرانی ، تدبیر امروز ، امید آینده سود خرید کالای قاچاق برای بیگانگان است

[ امار بازدید سایت ]

متولی تبلیغات در کشور وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی متولی تبلیغات در حوزه های مختلف چاپی، محیطی، صدا و سیما و... است.
مدیر کل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی در نهمین همایش معاونان فرهنگی و کارشناسان تبلیغات ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سراسر کشور، اظهار داشت: "بر اساس مصوبه شورای انقلاب که حکم قانون دارد و نیز قانون اهداف و وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تبلیغات صرفاً از طریق کانون‌های تبلیغاتی صورت می‌گیرد که مجوز آن‌ها را وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر می‌کند؛ در تبلیغات مندرج در مطبوعات، در زمین های ورزشی و در صدا و سیما الزاماً کار باید از طریق کانون‌های تبلیغاتی صورت گیرد."
وی تصریح کرد: " با راه اندازی سامانه صدور مجوز کانون های تبلیغاتی، پایگاه اطلاعاتی قابل توجهی درباره اطلاعات و داده های این کانون ها در استان‌های سراسر کشور در اختیار است. در ابتدای راه اندازی این سامانه، مدیران و مسئولان بسیاری در استان‌ها با راه اندازی آن مخالفت کردند، ‌اما با تعاملی که صورت گرفت این اتفاق افتاد و حالا پایگاهی غنی از مشخصات کانون‌های تبلیغاتی در دست داریم که مورد توجه و استفاده همه استان‌ها است."
وی در ادامه اظهار کرد: "دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی باید کار مطالعاتی و سیاستگذاری را انجام دهد؛‌ ما به دنبال امور اجرایی نیستیم، امور اجرایی در استان‌ها به خوبی انجام می شود. امروز ما به دنبال تمزکززدایی منطقی در امور هستیم و امیدواریم بر اساس برنامه ریزی که داریم فرآیند عملیات صدور مجوز به طور کامل در هر استان صورت گیرد. تلاش داریم تا با هدف تحقق برنامه‌های موجود،‌ برنامه بازدید از استان‌ها را به زودی در دستور کار قرار دهیم و فعالیت استان‌ها را در حوزه فعالیت های تبلیغاتی بررسی کنیم و از مشکلات آن‌ها مطلع شویم."
وی در بخش دیگری از سخنان خود،  با اشاره به اهمیت مبحث آموزش اذعان کرد: "تلاش کردیم به منظور آموزش کارشناسان تبلیغات استان‌ها، اساتید و کارشناسانی را اعزام کنیم و از این پس نیز استان‌هایی که نیازمند به آموزش بیشتر در خصوص رسیدگی به صدور مجوزها یا آموزه های این حوزه هستند،‌ حتما این موضوع را به دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی گزارش دهند."
وی در ادامه به فعالیت های صورت گرفته در حوزه پایگاه اطلاع رسانی دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی اشاره کرد و افزود: "مطالب و اخبار مرتبط با فعالیت های دفتر، جزوات آموزشی و آخرین نسخه از کتاب قوانین و مقررات کانون‌های تبلیغاتی روی این پایگاه قرار دارد و عزیزان می‌توانند از این امکان استفاده کنند."
وی در پایان گفت: "یکی از وظایف دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی، رسیدگی به امر تبلیغات محیطی در کشور است که در نظر داریم در این زمینه نیز با تدوین آئین نامه،‌ فعالیت در این حوزه را ساماندهی کنیم."
گفتنی است برپایی همایش معاونان فرهنگی و کارشناسان تبلیغات استان‌ها تا ظهر یکشنبه 17 شهریور ماه، ادامه خواهد داشت.


شنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۲