اجرای قانون ممنوعیت بکارگیری اسامی بیگانه وارد مرحله تازه ای شد: افتتاح و راه اندازی سامانه " رصد تابلوی سردر واحد های صنفی"

قانون ممنوعیت بکارگیری اسامی و اصطلاحات بیگانه وارد مرحله تازه ای شد و در همین ارتباط سامانه " رصد تابلوی سردر واحد های صنفی" افتتاح و راه اندازی شد.
دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی با اعلام این موضوع افزود:"به منظور تسریع در اجرای قانون منع به کارگیری اسامی و اصطلاحات بیگانه و با توجه به لزوم برخورد جدی با واحد های صنفی متخلف استفاده از سامانه ای اینترنتی ضروری می نمود."
با استفاده از این سامانه ، تمامی ستاد های اجرایی این قانون در سراسر کشور به هم متصل شده و تمامی اطلاعات واحدهای صنفی متخلف از این قانون پس از رصد آنها به ثبت می رسد و در مراحل زمانی مشخص مورد رسیدگی قرار گرفته و به سرانجام می رسد.
از مزیت های به کارگیری این سامانه، تهیه گزارش های دقیق از عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر دستگاه های ذیربط پیرامون این موضوع است. 
 گفتنی است این سامانه کاربردی دوگانه دارد. اولین کاربرد آن مربوط به تابلوهای سر در مغازه ها و اصنافی است که دارای مجوز فعالیت هستند و کاربرد دیگر آن مربوط به اصنافی است که می خواهند مجوز تابلوی سر در ورودی خود را دریافت کنند.
هدف از راه اندازی این سامانه ، تسریع در پاسخگویی و رفع نیاز به مراجعه حضوری مردم، پیگیری وضعیت تخلف و روشن شدن وضعیت متخلفین برای حل مشکل اعلام شده است.


دوشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۲