در جلسه مشترک مسئولان سازمان نظام پزشکی و مدیران دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی مطرح شد: بررسی راهکارهای ارتقای همکاری در بخش های مربوط به تبلیغات حوزه سلامت.

مسؤولان سازمان نظام پزشکی و مدیران دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی روز چهارشنبه مورخ 92/9/20  طی جلسه ای مشترک، راهکارهای ارتقای همکاری در بخش های مربوط به تبلیغات حوزه سلامت را مورد ارزیابی قرار دادند.
در این جلسه مشترک، راهکارهای مقابله با تبلیغات غیرقانونی در شبکه های فارسی زبان ماهواره ای و  همچنین رسانه های مکتوب بررسی شد و اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با آنها مورد بررسی قرار گرفت.
همچنین در این جلسه  قوانین موجود مربوط به تبلیغات در حوزه سلامت مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد کارگروه های مشترکی با حضور کارشناسان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان نظام پزشکی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با هدف بررسی بیشتر موضوع و ارائه راهکارها و ساز و کارهای مناسب برای ارتقای برنامه های موجود در این حوزه تشکیل شود و این کارگروه ها با بررسی و بازنگری در وضعیت موجود و ارائه پیشنهاد های راهگشا در این زمینه به تقویت بنیان های ساختاری و اجرایی در  حوزه  سلامت پرداخته و با   اطلاع رسانی در شبکه های مختلف رسانه ملی،رسانه های محیطی و مکتوب و آگهی نامه ها به اطلاع رسانی در این زمینه بپردازند.
همچنین مقرر شد با بررسی دقیق و بازبینی قوانین ، در زمینه اصلاح مقررات و وضع قوانین لازم برای کنترل بیشتر وضعیت آگهی های تبلیغاتی در این حوزه اقدامات اساسی صورت گیرد.




شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۲