طلوع صبح صادق...

امروز 17 ربیع‌الاول است و صحن دل شیعیان، به طلوع خورشیدی روشن شده که به دانایی و دیانت، سرآمد است؛‌ کسی که از جنس صداقت و صلابت است و دل در گرو آسمان و آستان الوهیت و عرفان دارد.
او که در سالروز میلاد دردانه عالم،‌ خاتم پیغامبران(ص)، وجود را برگزید و زمین را از حضور پرشور و باابهت خویش مشعوف ساخت.
امروز صادق خاندان نبوت پا به عرصه وجود نهاده و بار دیگر، باران طراوت بر باورهای شیعیان علی(ع) باریدن گرفته است؛‌ گویی لحن ناب نبوت بر جان فرزند نور نشسته و عطر تازگی عصمت، هوای مدینه را پر کرده است.
او شیخ‌الائمه است که رایحه حضورش تشنگان معرفت را به وجد آورده؛ او صابر و طاهر است؛ بنیان گذار مکتب جعفری. احیاکننده و پاسدارنده «یادگار پیام‌آور صلح و سعادت» و آموزنده جانمایه کلام «فرزند کعبه».
او آمده است تا رنگ و ریا از اسلام بزداید و هزاران هزار مرید و مراد مسلمان به جهانیان بشناساند. آمده است تا علم و کمال متحول شود و نوای عاشقی و دلدادگی ِ عبد به معبود، گوش عالمیان را پر کند؛ ‌آمده است تا در آیینه بی‌غبار وجودش،‌ بار دیگر چشم همگان به روی ماه حق و حقیقت روشن شود. آمده است که تنها از یک طریق، جمال ناب خدا را بشناساند. همان مسیری که اعلاء و اوثق طرق است و پدران مطهرش بر آن گام نهادند و تا خدا طی طریق کردند...
 اینک طلوع صبح صادق است و ششمین اختر تابناک طهارت، لبخند جاودان خویش را نثار هستی و هدایت می‌کند.
سالروز میلاد درّ دانایی و گوهر آگاهی،‌ ششمین امام شیعیان(ع) و بنیان‌گذار «مکتب جعفری»،‌ بر تمام شیعیان و دلدادگان آن حضرت مبارک باد
نگارنده :‌بنت‌الهدی صدر


شنبه ۲۸ دى ۱۳۹۲