گردهمایی و کارگاه های آموزشی مدیران مسئول کانون‌های آگهی و تبلیغات خراسان رضوی برگزار شد

گردهمایی و کارگاه های آموزشی مدیران مسئول کانون‌های آگهی و تبلیغات خراسان رضوی درروزهای 24و25 دی ماه جاری با حمایت و همراهی دفترتبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، معاونت فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و با همکاری انجمن صنفی تبلیغات خراسان رضوی  و مدیران کانونهای آگهی و تبلیغات در مجتمع فرهنگی هنری امام رضا(ع)  برگزارشد
در مراسم افتتاحیه این گردهمایی معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به بحث آموزش گفت:" آموزش بحث مهمی برای تمامی دست اندرکاران تبلیغات اعم از مسؤولین، کارشناسان و مدیران مسؤول کانون های آگهی و تبلیغات است و برنامه ریزی برای این امر، یکی از مهمترین سیاست های دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی است."
در ادامه، دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز این استان با اشاره به نقش کانون های آگهی و تبلیغات در مبارزه با قاچاق کالا در استان خراسان رضوی گفت:" با توجه به جمعیت ثابت و زائر پذیر بودن شهر مشهد، کانون های آگهی و تبلیغات نقش بسیار مهمی در مبارزه با قاچاق کالا در استان دارند."
همچنین در این گردهمایی گزارش جامعی از تلاش های صورت گرفته توسط کانون های آگهی و تبلیغات از سوی رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی تبلیغات استان خراسان رضوی ارائه شد. وی کانون های آگهی و تبلیغات را میراث دار 78 سال تبلیغات کشور دانست و از آنها خواست تا بیش از پیش در برنامه های آموزشی و پژوهشی مرتبط به تبلیغات سرمایه گذاری کنند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان رضوی نیز ضمن قدردانی از کانون های آگهی و تبلیغات استان، آنها را جزو موفق ترین کانون های سطح کشور اعلام کرد و گفت:" کانون های آگهی و تبلیغات استان، مدیران اندیشمندی دارند که در عرصه های فرهنگی به خوبی حاضر شده اند و کانون ها بستر مناسبی را برای پیوند عرصه فرهنگ و هنر با اقتصاد ایجاد کرده اند و اگر امروز در دولت تدبیر و امید دو موضوع دیپلماسی فرهنگی و اقتصاد فرهنگی و اقتصاد و هنر مورد توجه است، کانون های آگهی و تبلغاتی مهمترین بستر برای تحقق این موضوع هستند."
وی در پایان افزود:" با توجه به اینکه امروزه خط مقدم مواجهه با جنگ نرم و تهاجم فرهنگی دشمن رسانه ها هستند، کانون های آگهی و تبلیغاتی به عنوان یکی از مهمترین رسانه های فعال در کشور می توانند در حوزه جنگ نرم و تهاجم فرهنگی نقش ویژه ای داشته باشند.
گفتنی است در طول این دو روز، کارگاه های آموزشی با موضوعات متنوعی از قبیل آشنایی با عملیات روانی تبلیغات، آشنایی با نشانه‌ها یا نمادها، آشنایی با قوانین و مقررات تبلیغات کشور، آشنایی با روش‌های ارتباط مؤثر و آشنایی با برنامه‌نویسی تبلیغات با حضور استادان حاذق فرستاده شده از سوی دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

 


دوشنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۲