همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با وزارت بهداشت در زمینه؛ممنوعیت واردات کالاهایی که در ماهواره تبلیغ می شوند

 وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای جلوگیری از تبلیغات مواد غذایی و آشامیدنی در شبکه های ماهواره ای از ورود این کالاها به بازار مصرف جامعه جلوگیری می کند."
مدیر کل دفتر تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به هماهنگی های به وجود آمده در این ارتباط گفت:" وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گزارش مربوط به گروه های خوراکی و آشامیدنی را که در ماهواره ها تبلیغ می شوند را به صورت مستمر در اختیار وزارت بهداشت قرار می دهد. "
حسینی مدیر کل نظارت بر مواد غذایی و آشامیدنی وزارت بهداشت نیز در این ارتباط تصریح کرد:" طبق گزارش های رسیده از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، از ورود این اقلام به کشور جلوگیری می شود و به عنوان تخلف تبلیغاتی با آنها برخورد می شود."
حسینی هدف از این طرح را تقویت تبلیغات مجاز در شبکه های داخلی کشور در راستای سلامت عمومی جامعه عنوان کرد و گفت:" اگر یک ماده غذایی، مناسب استفاده اقشار جامعه است و ویژگی های سلامت را داراست، باید از طریق شبکه های    رسانه ای داخلی تبلیغ و در چارچوب قوانین مصوب تبلیغاتی کشور ارائه شود و وزارت بهداشت استفاده از شبکه های ماهواره ای را  برای تبلیغات کالا و محصولات مجاز نمی داند.
وی در پایان افزود:" الصاق برچسب اصالت روی مواد غذایی نیز از جمله اقدامات پیشگیرانه وزارت بهداشت به منظور جلوگیری از ورود کالاهای تقلبی و قاچاق به کشور است."



يكشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۲