سازمان غذا و دارو اعلام کرد: فروش و تبلیغ اینترنتی دارو ممنوع شد

سازمان غذا و دارو، فروش و تبلیغ اینترنتی دارو را ممنوع و نکات کسب و کار اینترنتی در حوزه محصولات سلامت‌محور را تببین کرد.
به گزارش فارس، دفتر فناوری اطلاعات سازمان غذا و دارو در نامه‌ای به مرکز توسعه تجارت الکترونیک، فروش و تبلیغ اینترنتی دارو در کشور را ممنوع  اعلام کرد.
بر اساس این خبر، تبلیغات اینترنتی کالاهای مجاز باید علمی باشد و ضمن داشتن تأییدیه خواص و موارد مصرف آن از سوی مراجع قانونی، موجب گمراهی و اغوای مصرف‌کننده نشود.
همچنین فرآورده‌های طبیعی و سنتی تولید داخل در صورتی‌که در فهرست فرآورده‌های بیمه‌ای یا داروهای رسمی نباشند، امکان تبلیغ و فروش اینترنتی دارند. فرآورده‌های آرایشی بهداشتی نیز در صورت وارداتی بودن، باید برای تبلیغ، علاوه بر داشتن مجوزهای لازم واردات و عرضه، تنها از طریق نمایندگی‌ها و شبکه توزیع دارای مجوز از سازمان غذا و دارو اقدام کنند.

گفتنی است، رشد روزافزون استفاده مردم کشورمان از اینترنت، زمینه رونق کسب و کارهای اینترنتی را فراهم کرده است، از این رو هیأت دولت در سال 1388 اساسنامه مرکزی را با عنوان "توسعه تجارت الکترونیکی" تصویب کرد. وظیفه  این مرکز، برنامه‌ریزی برای نوآوری تجارت الکترونیکی، ارایه تسهیلات و

حمایت از ایجاد زیرساخت‌های فنی، قانونی و امنیتی توسعه تجارت الکترونیک، فرهنگ‌سازی و ساماندهی

ایستگاه‌های تجارت الکترونیک در کشور است.



سه شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳