مدیر کل دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی خبر داد: صدور و تمدید 303 پروانه فعالیت کانون آگهی و تبلیغاتی در اردیبهشت ماه سال جاری

303 پروانه فعالیت کانون‌های آگهی و تبلیغاتی در اردیبهشت‌ماه سال جاری صادر و تمدید شد.
احسان اله حجتی، مدیرکل دفتر تبلیغات واطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعلام این خبر، به افزایش میزان صدور و تمدید مجوزها در اردیبهشت ماه نسبت به فروردین سال جاری و اسفند و بهمن‌ماه سال گذشته اشاره کرد و افزود: "از میان این 303 پروانه‌ صادر شده، 84 پرونده مربوط به متقاضیان صدور مجوز و 219 پرونده مربوط به تمدید مجوز کانون‌های آگهی و تبلیغاتی است؛ این تعداد نسبت به فروردین‌ماه سال جاری234 مورد افزایش،‌ نسبت به اسفندماه سال گذشته 45 مورد افزایش و نسبت به بهمن‌ماه نیز 65 مورد افزایش داشته است."
وی به‌کارگیری سامانه الکترونیکی تبلیغ را در حوزه ثبت و صدور مجوز کانون‌های تبلیغاتی موجب بهبودی روند صدور و تمدید مجوزها دانست و  افزود: "اجرای مرحله دوم این سامانه گامی مؤثر در تسریع و تسهیل صدور و تمدید مجوز برای افراد متقاضی خواهد بود. دفتر تبلیغات اجرای مرحله دوم سامانه تبلیغ را در دستور کار خود قرار داده است و این در حالی است که این دفتر از مشارکت و به‌کارگیری ظرفیت‌ انجمن‌های صنفی شرکت‌های تبلیغاتی نیز در این زمینه استقبال می‌کند."
حجتی تصریح کرد: " انجمن‌های صنفی مجاز به عنوان بخش غیردولتی و تخصصی تبلیغات می‌توانند عهده‌دار بخشی از فعالیت‌های اجرایی دفتر تبلیغات باشند و از این طریق زمینه‌ای مناسب به منظور رونق‌بخشی به ظرفیت‌های بالقوه تشکل‌های صنفی ایجاد خواهد شد. این دفتر برای واگذاری چنین مسؤولیت‌هایی، سیاست‌ها و چارچوب‌ فعالیت‌ها را مشخص می‌کند و علاوه‌ بر نظارت بر انجام امور، از اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های این تشکل‌ها حمایت خواهد کرد."
وی در پایان اظهار امیدواری کرد: " امیدواریم در اجرای مرحله دوم به‌کارگیری سامانه تبلیغ، به دنبال به‌روز‌رسانی، تقویت سامانه و الکترونیکی شدن تمامی مراحل ثبت و صدور مجوز کانون‌های آگهی و تبلیغاتی،‌ اجرای فعالیت‌های این حوزه سرعت بیشتری یابد."

6789013


يكشنبه ۰۴ خرداد ۱۳۹۳