شیوه‌نامه مقابله با تبلیغات ماهواره‌ای تدوین شد

ششمین جلسه مشترک مسؤولان دستگاه های ذیربط در بحث مربوط به تبلیغات ماهواره‏ای به منظور بررسی نهایی شیوه‌نامه اجرایی مقابله با تبلیغات ماهواره‏ای روز دوشنبه 17 شهریور ماه برگزار شد.
در این جلسه مسؤولان دستگاه‌های ذی‌ربط از جمله دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نیروی انتظامی، سازمان صدا وسیما، سازمان نظام پزشکی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گمرک و وزارت صنعت، معدن و تجارت، شیوه‌نامه اجرایی مقابله با تبلیغات ماهواره‌ای را مورد بررسی نهایی قرار دادند.
احسان‌اله حجتی، مدیر کل دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی، در بخشی از این جلسه با یادآوری اثرات مخرب تبلیغات شبکه‌های ماهواره‌ای تصریح کرد: "روند منظم و منسجم برگزاری این جلسات، زمینه تدوین روشی جامع در راستای مقابله با تبلیغات ماهواره ای را فراهم آورده است و در همین زمینه با بهره‌گیری از نقطه‌نظرها و پیشنهادهای صاحب‌نظران دستگاه‌های ذی‌ربط، تدوین و تنظیم شیوه‌نامه‌ای اجرایی برای مقابله با تبلیغات ماهواره‌ای فراهم شد."
وی افزود: "یکی از مهمترین اقداماتی که در این زمینه باید صورت گیرد، اعتمادسازی در مردم است؛ بنابراین لازم است رویه‌ی تبلیغات در داخل کشور به نحوی باشد که قدرت مردم در تمیز تبلیغات گمراه‌کننده و سالم را تقویت سازد."
مدیر کل دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی به کارگیری شیوه‌نامه اجرایی مقابله با تبلیغات ماهواره‌ای را در راستای تحقق بخشی از حقوق شهروندی دانست و عنوان کرد: ‌"این شیوه ‏نامه آیین‌نامه‌ای است که با هماهنگی و اخذ نظر سازمان‌های عضو کارگروه تهیه شده است و بر اساس آن اقدامات سلبی و ایجابی کاملی برای مهار و جلوگیری از تبلیغات مخرب شبکه‏ های ماهواره ‏ای فارسی‏ زبان انجام خواهد گرفت."


دوشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۳