تمدید و صدور بیش از 1200 مجوز کانون آگهی و تبلیغاتی در نیمه اول سال 1393

دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،‌ از تمدید و صدور بیش از 1200 مجوز کانون‌ آگهی و تبلیغاتی‌ در نیمه نخست سال جاری در سراسر ایران خبر داد.
از ابتدای سال جاری تاکنون، پروانه فعالیت 793 کانون آگهی و تبلیغاتی در سراسر کشور تمدید و برای 404 کانون آگهی و تبلیغاتی تازه‌تأسیس مجوز صادر شده است که از این میان 421  کانون آگهی و تبلیغاتی دارای مدیر مسؤول زن هستند.
 تعداد پروانه‌های فعالیت کانون‌های آگهی و تبلیغاتی تمدیدی و صادره،‌ در سه ماهه دوم سال بیش از سه ماهه اول بوده است؛ بر این اساس در فصل بهار 546 مجوز کانون آگهی و تبلیغاتی تمدید و صادر و در فصل تابستان، 651 پروانه فعالیت تمدیدی و صدوری ثبت شده است.
همچنین استان تهران با 99 پروانه فعالیت تمدید و 60 مجوز جدید در مجموع بیشترین آمار صدور پروانه فعالیت کانون آگهی و تبلیغاتی را نسبت به سایر استان‌ها ثبت کرده است و پس از استان تهران، استان‌های خراسان رضوی، خوزستان و آذربایجان شرقی به ترتیب با صدور و تمدید 97،‌ 84  و 79 پروانه فعالیت، بیشترین تعداد کانون‌های تازه‌تأسیس و تمدیدی را در نیمه اول سال جاری به ثبت رسانده‌اند.
گفتنی است، در نیمه نخست سال 1393 بیش از نیمی از متقاضیان تأسیس کانون‌ آگهی و تبلیغاتی دارای مدرک کارشناسی بوده‌اند و متقاضیان دارای مدرک دکتری کمتر از یک درصد متقاضیان را به خود اختصاص داده‌اند. بر اساس آمار 6 ماهه، دارندگان مدرک کارشناسی ارشد 4 درصد، دارندگان مدرک کارشناسی 52 درصد، دارندگان مدرک کاردانی و دیپلم به ترتیب 16 و 28 درصد از مدیران مسؤول کانون‌های آگهی و تبلیغاتی تازه‌تأسیس را در سال جدید تشکیل می‌دهند.

6mahemehr_1


يكشنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۳