معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی: امور بازاریابی و تبلیغات صرفاً باید از طریق کانون‌های تبلیغاتی انجام شود

کار بازاریابی و تبلیغات یک کار تخصصی است و این امر صرفاً باید از طریق کانون‌های آگهی و تبلیغاتی دارای مجوز انجام شود.
دکتر حسین انتظامی معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز سه‌شنبه 8 مهرماه جاری در دیدار خود با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم و مدیران مسؤول و صاحبان امتیاز کانون‌های آگهی و تبلیغاتی استان قم، با اشاره به فضای تبلیغات شهری در قم عنوان کرد: "تبلیغات شهری در قم باید شکلی فعالانه‌‌تر و پویاتر به خود گرفته و در خدمت فضاسازی شهری قرار گیرد."
معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به موضوع مالیات کانون‌های آگهی و تبلیغاتی گفت: "البته در این عرصه، صنوفی از پرداخت مالیات معاف شده‌اند که برای این موضوع نیز محدودیت‌هایی وجود دارد و لازم است در این حوزه طبق قانون پیش رویم."
وی با اشاره به بیمه کانون‌ها اظهار داشت: "دولت بزرگترین خدمتی که می‌تواند به کارآفرین‌ها کند، این است که کار آنها را به خودشان واگذار کند؛ کانون‌های آگهی و تبلیغاتی نیز مانند سایر گروه‌ها، باید نسبت به پرداخت حق بیمه اعضا و کارکنان خود اهتمام داشته باشند."
وی در خصوص تمدید مجوز کانون‌های اگهی و تبلیغاتی نیز تصریح کرد: "تصمیم بر این است که به هر کانون تبلیغاتی بعد از 5 سال فعالیت پویا و مداوم، مجوز دایم داده شود و این خدمتی به مصرف‌کننده و کانون‌های آگهی و تبلیغاتی است."
گفتنی است، در این دیدار، مدیران مسؤول کانون‌های آگهی و تبلیغاتی مشکلات خود را در زمینه‌های معافیت‌های مالیاتی، چاپ نیازمندی‌های تبلیغاتی، بیمه و... با معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی در میان گذاشتند.
شایان ذکر است، در حال حاضر 114 کانون آگهی و تبلیغاتی در استان قم فعالیت دارند و در شش ماه گذشته پروانه فعالیت 22 کانون تمدید و برای شروع به کار 11 کانون دیگر مجوز صادر شد. همچنین به گفته معاون مطبوعات و تبلیغات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، این استان به زودی میزبان جشنواره تبلیغات خواهد بود. 


چهارشنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۳