همایش نقشه راه توسعه تبلیغات البرز برگزار شد

همایش آموزشی نقشه راه توسعه تبلیغات استان البرز ،با حضور صاحبان امتیاز و مدیران مسوول کانون­ های آگهی و تبلیغاتی در سالن سیروس صابر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز،در این همایش که در روز شنبه 93/10/27 برگزار شد، محمد طاهری سرپرست معاونت فرهنگی مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز ضمن تأکید بر اهمیت، نقش و جایگاه آموزش در توسعه تبلیغات، از برنامه های آموزشی اداره کل در این حوزه خبر داد.
وی حضور اساتید تبلیغات در کمیته ارزیابی مدیران مسوول کانون­ های تبلیغاتی و برگزاری همایش ها و کارگاه های آموزشی در حوزه تبلیغات را از جمله برنامه های آموزشی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در این حوزه ذکر کرد.
طاهری گفت: شکل گیری کانون های تبلیغاتی دانش بنیان و توانمند در این استان محقق نمی شود مگر با حضور مدیران مسوول و اصحاب تبلیغات استان در دوره ها و کارگاه های آموزشی و توجه به امر آموزش با شیوه های نوین تبلیغات امروزی.
وی از انجمن تبلیغات و موسسات فرهنگی هنری به عنوان ظرفیت های آموزشی استان اشاره کرد که می توانند به عنوان بازوهای آموزشی استان فعالیت چشمگیری را از خود نشان دهند.
در ادامه استاد سید محمود حافظ مدرس دانشگاه و دانشجوی دوره دکتری DBA  به ارکان اصلی حوزه تبلیغات و به تفاوت تبلیغات حال حاضر کشور و مقایسه آن با آنچه در کشورهای پیشرفته در این حوزه اتفاق می افتد پرداخت.
وی ضمن تأکید بر اهمیت مشاوره های تبلیغاتی به شرکت های خارجی برای سرمایه گذاری در ایران اشاره کرد که قطعا به مراکز توانمند در عرصه مشاوره تبلیغاتی نیاز است و این نقطه ضعف حال حاضر مراکز تبلیغاتی در ایران است.
استاد حافظ افزود: با توجه به رواج شیوه های نوین تبلیغاتی در دنیای معاصر هنوز در کشور شاهد تبلیغات کلیشه ای و قدیمی بدون توجه به شیوه های نوین تبلیغاتی هستیم و در ادامه به اهمیت موضوع مسوولیت اجتماعی مراکز تبلیغاتی در دنیای تبلیغات امروز اشاره کرد.
در ادامه علیرضا بیطرفان، مدیرعامل شرکت تبلیغاتی نوند ضمن بیان تجربه های حرفه ای خود در عرصه تبلیغات به اهمیت و جایگاه موضوع مسوولیت اجتماعی مراکز تبلیغاتی در تبلیغات اشاره کرد.
وی به تفاوت دیدگاه شرکت ها و مراکز و موسسات ایرانی با سایر کشور ها در توجه به مسوولیت اجتماعی در تبلیغات اشاره کرد و به ذکر نمونه هایی از تبلیغات با موضوع مسوولیت اجتماعی پرداخت.
در پایان جلسه نیز سرفصل دوره های آموزشی تبلیغات که قرار است توسط موسسه فرهنگی و هنری کتیبه ناجی و با حضور اساتید برجسته تبلیغات برگزار شود اطلاع رسانی شد.


شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۳