روابط عمومی؛ معجزه‌ای از دانش ارتباطات

آنچه روابط انسانی را متعالی می‌سازد، مشارکت‌جویی و هم‌گرایی است و در عصر ارتباطات، «روابط‌عمومی» به عنوان دانش دست‌یابی به هم‌دلی و همراهی‌، نویدبخش نزدیکی اندیشه‌ها و ارتقای جایگاه انسانی است. دانش، مهارت و هنری که قادر است زمینه شکوفایی آگاهی و پیشرفت هر چه بیشتر بشر را فراهم ‌آورد.
روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی به عنوان معجزه‌ای از دانش ارتباطات، به مثابه آیینه تمام‌نمای انتظارها و خواست‌های برحق مخاطبان سازمان‌ها و نهادهاست و روز «ارتباطات و روابط عمومی» زمان بازبینی هوشمندانه و منصفانه مسیر پیموده شده است.
از سوی دیگر نمایش فرهنگ‌ها و تعامل ملت‌ها مرهون روش‌ها و فنون علم «ارتباطات» در گفتگوهای بین‌المللی است که پیام ملت‌ها را به گوش جهانیان می‌رساند و این مهم در سایه استفاده صحیح از ابزارهای نوین ارتباطی و افزایش دانش ارتباطات محقق خواهد شد.
هنر روابط عمومی،‌ رمز نفوذ در قلب‌ها و دانش ارتباطات نبض تپنده پیشرفت و تعالی هر اجتماع انسانی است؛ از این رو، 27 اردیبهشت ماه، سالروز جهانی «ارتباطات» و روز ملی «روابط‌عمومی» را مغتنم دانسته و این مناسبت را به تمامی اهالی، اساتید، دانشجویان، کارگزاران و دست‌اندرکاران عرصه خبر، ارتباطات،‌روابط عمومی و اطلاع‌رسانی کشور تبریک و تهنیت می‌گوییم.

نگارنده: بنت‌الهدی صدر


يكشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴