انتظامی در نشست پایانی همایش دو روزه کارشناسان تبلیغات و مطبوعات: برنامه های و فعالیت های مشترک معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی و ادارات کل استانی به زودی تدوین و ابلاغ می شود


نشست پایانی همایش دو روزه معاونان فرهنگی و کارشناسان تبلیغات و مطبوعات ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان های کشور با حضور معاون امور مطبوعات یو اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیران کل ادارات ذی ربط روز پنجشنبه 21 خردادما جاری برگزار شد.
این نشست در قالب پرسش و پاسخ و هم اندیشی برگزار شد که در آن کارشناسان تبلیغات و مطبوعات به طرح مشکلات، مسائل و شبهات خود در حوزه مطبوعات و تبلیغات پرداختند و پاسخ های لازم در این زمینه از سوی دکتر انتظامی و مدیران کل ذی ربط ارایه شد.
تشریح روش های موجود برای تسریع بیمه خبرنگاران، ایجاد استقلال و تثبیت حرفه ای خبرنگاران، شرایط پرداخت یارانه مطبوعات بر اساس اعلام وصول الکترونیک آن ها، نظارت و رسیدگی بیشتر بر تخلفات نشریات در خصوص درج آگهی ها به ویژه در استان ها، پیگیری سایت های فاقد مجوز، رسیدگی و پیگیری تشکیل خانه های مطبوعات در استان های سراسر کشور بر اساس تغییرات جدید در اساس نامه آن ها از مهم ترین موضوعات طرح شده در این نشست به شمار می رود.
اعلام طرح ها و برنامه های جدید معاونت پیش از ماه مبارک رمضان
حسین انتظامی در بخشی از این نشست، به تشریح طرح ها و برنامه های اجرایی این معاونت در آینده نزدیک پرداخت و اظهار داشت:"برنامه های اجرایی معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی با همکاری ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها، بر اساس برنامه ها و طرح های اعلام شده استان ها در سال 1393 و نیز در نظر گرفتن بودجه و اعتبارات مصوب و در اختیار، حداکثر تا پیش از آغاز ماه مبارک رمضان به ادارات کل استانی ابلاغ می شود."
وی در ادامه تصریح کرد: "این تفاهم نامه شامل برنامه های مشترکی است که در همه استان ها قابلیت اجرا دارد، از جمله کمک به خانه های مطبوعات، اجرای قانون ممنوعیت به کارگیری عناوین و اصطلاحات بیگانه، برگزاری جشنواره و نمایشگاه های مطبوعات و آموزش نیروی انسانی در استان ها."
استفاده از سامانه های الکترونیکی روشی دقیق در اجرای قوانین
معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی همچنین با اشاره به برنامه های اخیر این معاونت در به کارگیری فن آوری های نوین و ابزارهای الکترونیک عنوان کرد: "به کارگیری سامانه های معرفی شده در این همایش، ابزارهایی برای اجرای کامل و دقیق قانون، تفویض اختیار به ادارات کل استانی و نظارت جدی و مستمر بر برنامه ها و فعالیت های این معاونت به شمار می رود. بر این اساس بسیاری از امور شرایط مناسب تری برای اجرا پیدا کرده و تخلفات موجود در بخش های توزیع و دوره انتشار نشریات، حمایت از نشریات محلی، انتشار ویژه نامه های سراسری و ... اصلاح و به صورت روشمند و دقیق تری به اجرا در می آید."
استقبال از تنوع و تعدد تشکل های صنفی تخصصی در حوزه مطبوعات
وی به تعریف جدید ارایه شده در زمینه اساس نامه خانه های مطبوعات در استان ها اشاره کرد و اظهار داشت: "در حال حاضر چند استان براساس تعریف جدید اقدام به ایجاد خانه های مطبوعات کرده اند؛ پیش از این خانه های مطبوعات با چند اشکال مواجه بودند از جمله این که تحت سیطره دولت بودند اما اکنون باور ما بر این است که این خانه های مطبوعات باید به شکل مستقل فعالیت کنند و بالنده شوند."
وی با اشاره به صنفی بودن خانه های مطبوعات اظهار داشت: "خانه های مطبوعات نهادهای صنفی به شمار می روند . از تنوع و تعدد تشکل های صنفی استقبال می کنیم، زیرا نهادهای صنفی به شرط مشروعیت و شفافیت به توسعه کشور کمک می کنند."
همایش دو روزه کارشناسان مطبوعات و تبلیغات، بعداز ظهر روز پنج شنبه، 21 خرداد ماه به کار خود پایان داد.


پنجشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۴