تجلیل از پیشکسوتان صنعت تبلیغات کشور در همایش مدیریت تبلیغات

اولین همایش مدیریت تبلیغات با حضور بیش از 450 نفر از اساتید و متخصصان حوزه تبلیغات از جمله نمایندگان سازمان‌های بزرگ دولتی، شرکت‌های خصوصی بزرگ و اعضای اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران روز سه‌شنبه 19 خردادماه جاری در سالن همایش‌های الغدیر دانشکده مدیریت دانشگاه تهران برگزار شد.
در این همایش که توسط دانشکده مدیریت دانشگاه تهران برگزار شد، سه بخش آسیب‌شناسی تبلیغات، تجلیل از پیشکسوتان صنعت تبلیغات کشور و اهدای گواهینامه پایان دوره به شرکت‌کنندگان به اجرا درآمد و از جمله مهمترین اتفاقات این همایش تجلیل از بزرگان و پیشکسوتان صنعت تبلیغات کشور بود.
بررسی و ارایه جدیدترین دستاوردهای علمی و پژوهشی در حوزه مدیریت تبلیغات، ایجاد بستر هم‌اندیشی و هم‌افزایی میان پژوهشگران فعال در حوزه تبلیغات و بازاریابی، آسیب‌شناسی مدیریت تبلیغات در سازمان‌های دولتی و خصوصی، همچنین ایجاد بستری برای هم‌سویی و هم‌افزایی میان مراکز علمی- دانشگاهی و کانون‌های تبلیغاتی از مهم‌ترین اهداف این همایش اعلام شده بود.
بررسی ظرفیت‌های اینترنت در جذب مشتری و ارایه تبلیغات مؤثر، بررسی هزینه‌های دسترسی به مشتری در شبکه‌های اجتماعی، سهم شبکه‌های اجتماعی و اینترنت در بودجه‌های تبلیغاتی شرکت‌ها، حضور پررنگ‌تر و مؤثر نشان‌های تجاری و شرکت‌های بزرگ در اینترنت، بررسی چرخش مالی تبلیغات در کشور، بررسی مشکلات و موانع ایجاد نشان‌های تجاری در کشور، مفاهیم و تعاریف اولیه نشانه‌شناسی تبلیغات و تحلیل آگهی‌های تبلیغاتی شرکت‌های بزرگ از مهم‌ترین موضوعاتی بود که در این همایش مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
در بخش نخست این همایش محسن میرزایی درباره کتاب خود «230 سال تبلیغات بازرگانی در مطبوعات فارسی‌زبان» به ایراد سخنرانی پرداخت، دکتر امیر خانلری نکاتی را درباره قابلیت‌ها و راهبردهای تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی مطرح کرد و دکتر محمد بلوریان، در باره اثربخشی تبلیغات سخنرانی کرد؛ دکتر صفار صیرفی نیز در کارگاهی آموزشی، به ارایه شاخص‌ها و روش‌های برنامه‌ریزی رسانه پرداخت.
در بخش دیگری از این همایش نیز دکتر شهرام شفیعی درباره برندسازی تجربه‌پذیر،‌ دکتر محمود محمدیان درباره جریان‌سازی در فرآیند اطلاع‌رسانی و‌ دکتر محمد رحیم اسفندانی درباره نشانه‌شناسی تبلیغات سخنرانی کردند؛ همچنین در یک کارگاه آموزشی، دکتر محمود دهقان آموزه‌هایی را در خصوص کمپین‌های ضمانتی ارایه کرد.
در بخش پایانی این کنفرانس نیز، از 11 پیشکسوت عرصه تبلیغات کشور از جمله محسن میرزایی، کامران پازوکیان، جهانگیر نظام‌العلما و عبدالمحمد فزایی قدردانی شد.
در دی ماه سال جاری نیز به برگزیدگان عرصه تبلیغات از سوی دانشکده مدیریت دانشگاه تهران تندیس اهدا می‌شود.


دوشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۴