در استان فارس صورت گرفت؛ تببین قوانین و مقررات تبلیغاتی و مالیاتی کانون‌های آگهی و تبلیغاتی

همایش «تبیین قوانین و مقررات تبلیغاتی و مالیاتی کانون‌های آگهی و تبلیغاتی» با همکاری دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی و با حضور فعالان تبلیغاتی، مدیران مسؤول و متقاضیان تأسیس کانون‌های آگهی و تبلیغاتی و کارشناسان تبلیغات استان فارس، روز دوشنبه ۲۳ شهریور ماه در محل سالن همایش‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان برگزار شد.
این همایش در دو بخش آموزشی با موضوع «آگاه‌سازی در زمینه قوانین و مقررات تبلیغاتی کشور» و «تبیین قوانین مالیاتی» با هدف بازآموزی مدیران مسؤول و آموزش متقاضیان تأسیس کانون‌های آگهی و تبلیغاتی استان فارس برگزار شد و در آن موضوعاتی چون "حمایت از تولیدات داخلی"، "صداقت بیشتر در تبلیغات"، "رعایت قوانین و مقررات تبلیغاتی کشور" و "جلوگیری از تبلیغات خلاف واقع" مورد توجه قرار گرفت.
در بخش نخست این همایش، کارگاهی آموزشی از سوی دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی، با عنوان "تببین قوانین و مقررات تبلیغاتی کشور" برگزار شد که در آن تمامی قوانین و مقررات تبلیغات، در قالب نمایش تصاویر و اسلایدهای آموزشی برای شرکت‌کنندگان نمایش داده شد. در بخش دیگری از این کارگاه به راه‌اندازی سامانه الکترونیکی صدور مجوز کانون‌‌های آگهی و تبلیغاتی اشاره شد که بر اساس آن، تمامی فعالیت‌های صدور، تمدید و دریافت مجوز تبلیغات محیطی از طریق این سامانه انجام می‌شود.
این سامانه بر اساس رویکرد معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی در خصوص افزایش خدمات الکترونیکی و سهولت در اجرای امور، طراحی و راه‌اندازی شده است و به زودی مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.
در بخش دیگری از این همایش نیز به تدوین لایحه قانون جدید تبلیغات اشاره شد که برای بررسی و تصویب به مجلس شورای اسلامی تقدیم خواهد شد.
شایان ذکر است‌ در پایان همایش جلسه پرسش و پاسخی با حضور تمامی شرکت‌کنندگان و با پاسخگویی نماینده دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی با هدف تبیین فعالیت‌ها و پاسخ به سؤالات متداول حاضران برگزار شد.
گفتنی است،‌ همایش یاد شده با حضور بیش از 200 شرکت‌کننده،‌ توسط انجمن صنفی کانون‌های آگهی و تبلیغاتی استان فارس و با همکاری دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان برگزار شد.


شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۴