محرم می‌آید... با مظلومیتی جاودانه


صدای گام‌های ماه محرم به گوش می‌رسد. پارچه‌های مشکی و سبز، تن ِ سرد ِ شهر را پوشانده و ابراز ارادت به سرور و سالار شهیدان بار دیگر تجسم می‌یابد.
محرم‌الحرام از راه می‌رسد و شمیم روحانی «یا حسین(ع)»ها و یا «ابالفضل‌العباس(ع)»‌ها جان ِ شهر را از هر صدای بی‌روحی‌ خواهد شست. سوگواران فرزند امیرالمؤمنین(ع) جامعه سیاه بر تن می‌کنند و دل‌ها زیر سایه نگاه خون خدا آرام خواهد شد.
محرم می‌آید تا عشق بار دیگر آبرو، و بیرق عاشقی در دستان سوگواران و دلباختگان حسین(ع) هیبت و صلابت گیرد. نام سید‌الشهدا(ع)، فرزندان و خاندان او، بر کتیبه جاودانه دل‌ها نگاشته شده و این محرم است که مژده می‌دهد عطر خوشایند حضور ثارالله(ع) را...
محرم می‌آید؛‌ با حقیقتی خفته در هیاهوی شهر؛ و ای‌ کاش جلا یابیم در ساحل معرفت ِ «واقعه» ای آشنا که محرم به دل می‌کشد. واقعه‌ای که چونان خورشید سوزان ظهر،‌ دست و دل را می‌سوزاند و چشم‌ها را به سوی حقیقتی مبرهن و روشن می‌گشاید... 
تاسوعا در پیش است و عاشورا آهسته آهسته هوای نفس‌هایمان را پرخواهد کرد. باید غرق در آرامش، تأمل و تعمق، سنگینی واقعه را حس کرد... مظلومیتی برافراشته بر سر نیزه‌ها که در دل تاریخ جاودانه شد و قرن‌هاست از هُرم نفس‌های محرم،‌ تمام خاکیان و افلاکیان به تکاپو می‌افتند.
السلام علی‌الحسین(ع) و علی علی‌بن‌الحسین(ع) و علی اولاد الحسین(ع) و علی اصحاب‌الحسین...

نگارنده: بنت‌الهدی صدر


چهارشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۴