انتظامی در نشست خبری بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات: نمایشگاه مطبوعات بزرگترین محفل رسانه‌های کشور است

نمایشگاه مطبوعات بزرگترین محفل رسانه‌های کشور است و امیدواریم با نشاطی که رسانه‌ها،‌ روزنامه‌نگاران و خبرنگاران دارند، شاهد حضور فعال آن‌ها باشیم.
به گزارش روابط‌عمومی معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،‌ حسین انتظامی، رییس بیست و یکمین نمایشگاه در نشست خبری این نمایشگاه که صبح روز دوشنبه 11 آبان ماه در محل سالن کنفرانس‌های این معاونت برگزار شد، اظهار کرد: " نمایشگاه و تمام فعالیت‌های رسانه‌ باید توسط خود اهالی رسانه صورت بگیرد و دولت تنها باید به تحقق این پدیده‌ها کمک کند، بنابراین بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات با کمک و طراحی خود اهالی رسانه انجام شده است."
معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به الکترونیکی شدن فرآیند ثبت‌نام و جانمایی رسانه‌ها در نمایشگاه عنوان کرد:‌ "ما معتقدیم حرکت در مسیر دولت الکترونیک به عدالت بیشتر و تسریع و تسهیل امور مطبوعاتی کمک می‌کند. سال گذشته این حرکت آغاز و امسال به شکل کامل اجرا شد."
وی در ادامه متذکر شد: "کسب و کارهای مرتبط هم، همانند سال گذشته در نمایشگاه حضور دارند؛ چرا که یکی از تعاریف نمایشگاه مطبوعات این است که صنوف مرتبط با موضوعات گوناگون مرتبط با رسانه در آن حضور داشته باشند. این بهترین فرصت برای آن‌هاست تا بتوانند با مخاطبان ارتباط بگیرند. برای نمونه صنایع کاغذ، ‌صنایع شرکت‌های توزیع و انفورماتیک و مقولاتی دیگر از این دست که به نحوی به رسانه مربوط می‌شود در نمایشگاه مطبوعات امسال حضور پیدا کرده‌اند."
رییس بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات با اشاره به تقسیم‌بندی موضوعی نمایشگاه مطبوعات همانند سال‌های گذشته، در مورد شرکت‌کنندگان در این نمایشگاه گفت:‌ "حدود 730 متقاضی برای حضور در نمایشگاه اعلام آمادگی کردند که با حضور برخی از آن‌ها به دلیل نداشتن مجوز  موافقت نشد و بدین ترتیب حدود 600 رسانه در نمایشگاه مطبوعات حضور دارند که از این میان 340 رسانه مربوط به بخش خصوصی است. این در حالی است که در سال گذشته 520 رسانه در نمایشگاه مطبوعات حضور داشتند "
در پایان این نشست،‌ رییس بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات به سوالات دیگر خبرنگاران نیز پاسخ داد.
یادآور می‌شود، نمایشگاه مطبوعات از روز شنبه ۱۶ تا جمعه ۲۲ آبان ماه در محل شبستان اصلی مصلای بزرگ امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.
برای دسترسی کامل به متن کامل این نشست اینجا کلیک کنید.


سه شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۴