تشکیل ستادهای گرامیداشت پیامبر اعظم(ص) در تمامی استان‌های ایران اسلامی

ستاد‌های استانی گرامیداشت پیامبر اعظم(ص) با هدف برنامه‌ریزی و هماهنگی‌ برای برگزاری مراسم پرشور و باشکوه قرائت زیارت‌نامه نبی مکرم اسلام(ص) در ایران اسلامی، فعالیت‌های خود را آغاز کردند.
به گزارش ستاد دایمی گرامیداشت پیامبر اعظم(ص)، مراسم قرائت زیارت‌نامه رسول گرامی اسلام(ص) همزمان با سالروز رحلت پیامبر(ص) در 28 صفر، برابر با پنجشنبه 19 آذرماه جاری،‌ در بقاء متبرکه، اماکن مذهبی، حسینیه‌ها و مساجد سراسر کشور برگزار خواهد شد و ستادهای استانی به منظور اطلاع‌رسانی به عموم مردم،‌ هماهنگی بیشتر در سطح استان و برای استفاده از ظرفیت‌های‌ نهادها و سازمان‌های مرتبط استانی از جمله استانداری، سازمان اوقاف و امور خیریه،‌ تبلیغات اسلامی، ستاد نماز جمعه، ‌صداوسیما،‌‌ شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی،‌ مراکز رسیدگی به امور مساجد،‌ بسیج و ... فعالیت‌های خود را در دومین هفته ماه صفر آغاز کردند.
توزیع کتابچه‌های زیارت‌نامه پیامبر اعظم(ص) و ارسال آن به تمامی شهرستان‌ها، هماهنگی و اجرای تبلیغات محیطی مناسب برای اطلاع‌رسانی برگزاری مراسم به عموم مردم در تمامی استان‌های کشور،‌ هماهنگی برای اطلاع‌رسانی مراسم، پوشش خبری و پخش زنده برگزاری مراسم از شبکه‌های استانی صدا و سیما، هماهنگی و ایجاد زمینه برگزاری مراسم یکپارچه در ادارات، نهادها، سازمان‌ها و مدارس در روز 27 صفر از جمله فعالیت‌هایی است که اجرای آن عهده ستادهای استانی است.
یادآور می‌شود، مراسم قرائت زیارت‌نامه حضرت رسول(ص) هر سال، با همراهی و مشارکت مردم مؤمن و خداجوی، با هدف ایجاد بستر مناسب برای رشد معنوی و تعظیم شعائر اسلامی و ایجاد زمینه وحدت بیشتر میان مسلمانان سراسر کشور برگزار می‌شود.


چهارشنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۴